Cafés & Restaurants

Interessant items m.b.t. Arnhem; o.a. nieuws en uitgaan tips
The Fixer
Moderator
Moderator
Status: Offline

Cafés & Restaurants

Unread postby The Fixer » 28 May 2016, 11:58

Zelf je biertje tappen in Arnhems grand café 't Taphuys

Image

ARNHEM - Het oude postkantoor aan het Jansplein in Arnhem heeft na twee jaar leegstand weer een bestemming. De Brabantse horeca-ondernemers Martijn Lensing en Paul van Boxtel realiseren in het monumentale pand hun tweede vestiging van 't Taphuys. Donderdag werden de laatste handtekeningen gezet.

Een vergelijking met bestaande zaken wil uitbater Martijn Lensing, mede namens zijn compagnon Paul van Boxtel, niet maken. Simpelweg omdat het Brabantse horecaduo nog niet eerder een Taphuys heeft gerealiseerd. Arnhem wordt, nog voor de jaarwisseling, de tweede vestiging van 't Taphuys, waarvan de eerste vestiging in september al opent in Tilburg. .

Zelftapwand
Blikvanger in het enorme grand café wordt de 'zelftapwand' met wel 150 kranen. Bezoekers kunnen straks, met een speciaal betaalpasje in de hand, hun eigen biertje of wijntje tappen. Ze rekenen af per milliliter. Vervolgens is het de bedoeling dat ze zich aan een van de vele hangtafels mengen met de overige cafébezoekers. In totaal kunnen kroeggangers kiezen tussen 250 bieren en 150 wijnen. Een sommelier en een 'bieroloog' lopen constant rond om gasten te helpen een keus te maken.

'Eerst bewijzen'
Lensing (41) weet van het succes in Arnhem van Stan & Co aan het Willemsplein, dat al meer dan een half jaar het ene bezoekersrecord na het andere breekt. „Een prachtige zaak op een geweldige zichtlocatie. Ik denk dat wij met 't Taphuys complementair kunnen zijn, het hele gebied kunnen versterken. Mensen zijn niet meer zo honkvast. De ene dag daar, de andere dag bij ons. Maar nu loop ik op de zaken vooruit. Laten we ons eerst maar eens bewijzen."

http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.6052387

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 28 May 2016, 20:18

Maar een keertje checken dan :mrgreen:

Damion
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Damion » 28 May 2016, 20:32

Aardig concept. Tegen die tijd maar eens proberen.

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 08 Aug 2016, 09:38

Momenteel paar keer al naar sonsbeek Chinese geweest met mooi weer.lekker eten in het wok gedoe.lekker buiten gezeten.van zes tot tien.heerlijk lekker zuipen man goed vertoeven.kleine lekker speelen daar.de jongens pokemons vangen iedereen tevreden.kost wat maar wel leuk

VA1892

Unread postby VA1892 » 08 Aug 2016, 10:47

Paviljoen, dat moet ik ook maar eens gaan doen. Hoe zit het trouwens met dat China Town bij het Gele Rijders Plein?
Tijdje terug een een kijkje genomen maar was niks Chinees te vinden. Stond toen een heel verhaal over in de krant een paar jaar terug.

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 25 Aug 2016, 10:43

Weet iemand was je risotto kan eten welk restaurant.kan niks vinden in Arnhem.pas gegeten in Amsterdam in Italiaanse restaurant.was erg lekker

Alteveer

Unread postby Alteveer » 25 Aug 2016, 17:47

Donatello op het Jansplein heb ik dat ooit wel eens met Paddo's gegeten. Lekker inderdaad. :popcorn:

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 26 Aug 2016, 07:47

Oke moet ik daar maar eens gaan kijken .of stene tafel heeft het ook.die danatelo hoor ik vaak dat niet lekker is.maar zeggen ze ook over de sonsbeek pavijoen.dat vindt ik ook lekker

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 26 Aug 2016, 08:59

Risotto staat bij alle goede Italiaanse restaurants op het menu, dat moet wel...

Amusement heeft het vast op de kaart
Dat wijn restaurant in de straat achter de Bijenkorf ook vast en zeker
Er zit ook een goed Italiaans restaurant in de bakkerstraat, la rusticana

Return to “Arnhem”