Yuning Zhang

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool
Status: Offline

Yuning Zhang

Unread postby Rooie » 03 Jun 2016, 13:44

Zhang scoort 2x bij debuut China

Direct laten tekenen tot 2020
Volgend jaar tweede spits, jaar daarna topscorer eredivisie, voor 100 miljoen naar gangzong united

VA1892

Unread postby VA1892 » 03 Jun 2016, 13:52

Tegen wie? Dat is wel een mooi debuut inderdaad, Mo kennende vertrekt hij volgend seizoen transfervrij

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 03 Jun 2016, 14:06

Wie? :snork:
Image ImageImage

Image

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 14 Jul 2016, 08:51

De hoop van het Chinese voetbal

Image

Hij is in zijn vaderland een ster, maar loopt er in Slovenië bij als een monnik. Yuning Zhang lijkt nooit te veranderen.

Buiten het voetbalveld is hij altijd en overal bescheiden. Haast nederig. Of hij nou met kamergenoot en testkeeper Michael Tornes een computerspel speelt, aanschuift voor het diner of richting het trainingsveld fietst, Zhang blijft altijd die introverte gast uit China. Aan niets is af te zien dat hij in zijn vaderland wordt aanbeden door tientallen miljoenen voetballiefhebbers. ,,Ik weet niet hoe ik dat doe. Ik ben nou eenmaal zo. Het is denk ik ook omdat ik er gewend aan ben geraakt."

De druk van een opkomende voetbalnatie met tachtig keer zoveel inwoners als Nederland laat de spits moeiteloos van zich afglijden. En dat terwijl Zhang heel goed beseft dat de dromen van voetbalminnend China in zijn handen zijn gelegd. ,,Ik ben de hoop van het Chinese voetbal. Iedereen focust zich op mij. Dat komt omdat ik de enige Chinees ben in de nationale ploeg die in Europa speelt. Eerder waren we met meer. Vrienden van mij speelden in Portugal, maar zijn teruggekeerd naar China."

Zijn populariteit groeit met de dag. Vorige maand kreeg hij er in één klap miljoenen fans bij. Zhang was bij zijn debuut voor de nationale ploeg van China, tegen Trinidad & Tobago meteen twee keer trefzeker. ,,De verwachtingen waren al hoog, maar zijn na mijn debuut alleen maar hoger geworden."

,,In de winterstop waren er drie of vier clubs uit China die me wilden hebben", zegt Zhang. ,,Of ik met die clubs heb gepraat? Nee, ik heb tegen mijn zaakwaarnemer gezegd dat hij niet moest reageren. Ik zit op de goede plek nu en voel veel vertrouwen bij Vitesse."

Waar spelers als Graziano Pelle en Hulk voor het grote geld in China kiezen, blijft de enige in het buitenland actieve Chinese international het liefst in Europa. ,,Ik wil in Europa carrière maken. Veel spelers trekken nu voor het grote geld naar China, maar voor een Chinese speler als ik is Europa natuurlijk de hemel."

Zo'n beetje elke voetstap van Zhang wordt vanuit zijn vaderland gevolgd. ,,Op social media is het onmogelijk bij te houden voor me. Helemaal na mijn debuut voor China. Ik ben dan ook niet meer zo actief als voorheen." Ook zijn verrichtingen bij Vitesse willen ze niet meer missen. ,,Heel veel mensen blijven in China ook 's nachts op omdat Vitesse speelt. En dan weten ze nog niet eens zeker of ik minuten ga maken."

Ze kunnen hun idool in elk geval niet verwijten dat hij er niet alles aan doet. Zhang, die al een jaar alleen in Nederland woont, scoorde in de eerste oefenduels van Vitesse, tegen Shakhtar Donetsk en KV Oostende. Zijn werklust is ongekend, heeft ook de nieuwe staf inmiddels opgemerkt. Ook op het trainingsveld in Slovenië laat hij geen grasspriet onbewerkt.

Afgelopen seizoen stond hij alleen in het laatste competitieduel bij Vitesse in de basis. Dat lijkt te gaan veranderen. In de concurrentiestrijd met Abiola Dauda om de spitspositie ligt hij op pole-position. Maar Zhang blijft, hoe kan het ook anders, bescheiden. ,,Ik werk hard omdat ik komend seizoen meer minuten wil maken in het eerste elftal. Basisplaats? Dat zou mooi zijn."

Image

Bron: Gelderlander

Alteveer

Unread postby Alteveer » 14 Jul 2016, 09:51

Las dat hij van een investeringsgroep uit China is, kost ons niks, maar we kunnen er dus ook niks aan verdienen.

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 14 Jul 2016, 10:25

Ik geloof dat hij deels van Vitesse is en deels van die investeringsgroep... Zaak is, met name omdat hij de enige Chinese international is die in Europa speelt, hem zsm langer vastleggen. Al is het alleen al om naamsbekendheid in het verre oosten te vergaren!! Shirtjes, shawls, vlaggen etc etc etc allemaal verpatsen daar...

Als men dit bij Vitesse echt niet doet/ inziet dan zijn we echt heel bedroevend bezig...

Jeff
+100 posts
+100 posts

Unread postby Jeff » 14 Jul 2016, 14:48

Tot wanneer loopt zijn contract? Staat niet op www.vitesse.nl, zoals bij anderen.

sovjet henk
Member +
Member +

Unread postby sovjet henk » 14 Jul 2016, 15:56

Jeff wrote:Tot wanneer loopt zijn contract? Staat niet op http://www.vitesse.nl, zoals bij anderen.

Eind van het seizoen geloof ik.

Rem
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rem » 18 Jul 2016, 14:46

Tot 2017 inderdaad.

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 21 Jul 2016, 08:43

Vitesse wil langer door met indrukwekkende Zhang

Vitesse is van plan het contract met Yuning Zhang te verlengen. De Chinese spits (19) maakt een uitstekende ontwikkeling door en die willen de Arnhemmers belonen.

Zhang kwam voorafgaand aan het vorige seizoen over van Hangzhou Greentown FC. Hij tekende in Arnhem een verbintenis tot de zomer van 2017, waarbij Vitesse een eenzijdige optie voor nóg een seizoen had. De club wil die optie tot medio 2018 niet alleen lichten, maar Zhang nóg langer binden. Vitesse is daarover in gesprek met het management van de Chinees.

Zhang sloot vorig seizoen aanvankelijk aan bij Jong Vitesse en kwam uiteindelijk tot acht optredens bij het eerste elftal, waarvan één als basisspeler. Hij scoorde in die optredens tweemaal: op bezoek bij FC Twente en Roda JC Kerkrade. In de afgelopen voorbereiding zette Zhang zijn ontwikkeling met flinke stappen door. Hij scoorde in alle drie de oefenwedstrijden die Vitesse tot op heden speelde: tegen Shakhtar Donetsk, KV Oostende en Rubin Kazan.

Achter Zhang heeft Vitesse momenteel alleen de beschikking over Abiola Dauda. De spits werd vorig seizoen te licht bevonden, maar keerde voor dit seizoen terug van een verhuurperiode aan Hearts. Het is dus niet ondenkbaar dat Vitesse in de punt van de aanval nog iets gaat doen. De clubleiding geeft aan dat het op dit moment 'voornemens is het met Zhang en Dauda te gaan doen, maar de ogen niet te sluiten voor buitenkansjes.'

http://www.vi.nl/nieuws/vitesse-wil-lan ... -zhang.htm

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 21 Jul 2016, 11:18

Duurt ff voordat het kwartje valt maar dan mag je ook wel eens zeggen, goed bezig Vites... Hoop dat het lukt.

Gelijk volgend jaar zo'n miljoenen opleverende Tour door China waar je per match ook nog eens duizenden shirts verpatst.... Of sla ik nu door :yes:

Willem

Unread postby Willem » 21 Jul 2016, 12:40

Naja goed bezig? Het is vrij gebruikelijk om als profclub zijnde een talent dat goed presteerd langer aan je te willen binden.
Ze waren slecht bezig door uitgerangeerde voetballers als Yeini en Ota mega lange contracten aan te bieden en een aantal talenten voor noppes te laten vertrekken. Maar nu lijkt het erop dat ze als een normale club aan de gang willen gaan. Maar voor zo'n kansloze berber is dat natuurlijk al heel wat. Maar goed, zo lang hij nog niks getekend heeft blijft het kansloos natuurlijk. :bigsmile:
Die shirtjes zou wel mooi zijn, maar Chinezen maken de shirtjes liever zelf dan kosten ze maar een paar cent ipv zo'n geimporteerd shirt van minimaal 70 euro.

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 21 Jul 2016, 12:45

Haha Willempie snapt het allemaal wel :respect:
Image ImageImage

Image

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 21 Jul 2016, 15:06

Tja je ken natuurlijk ook alles vanuit het negatieve benaderen... Past wel bij de Vitesse supporters dat wel...

Willem

Unread postby Willem » 21 Jul 2016, 16:52

Niks negatiefs aan, gewoon realistisch.

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 22 Jul 2016, 06:50

Rooie wrote:Tja je ken natuurlijk ook alles vanuit het negatieve benaderen... Past wel bij de Vitesse supporters dat wel...

Mot je heure wie het zegt _O- _O- _O-
Image ImageImage

Image

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 22 Jul 2016, 08:41

Hahaha

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 22 Jul 2016, 08:56

:bigsmile:
Image ImageImage

Image

VA1892

Unread postby VA1892 » 03 Oct 2016, 14:57

Vaag beleid weer, hij speelt niet eens meer bij het 2e. Dauda staat nu in de basis, doet het daar prima, maar daar willen ze vanaf, bovendien is Jong toch voor talenten en niet voor mislukte 40' ers? Op deze manier is onze Chinees volgend seizoen ook weg.

mark1984
+100 posts
+100 posts

Unread postby mark1984 » 03 Oct 2016, 16:24

Zit momenteel in china

Jeff
+100 posts
+100 posts

Unread postby Jeff » 03 Oct 2016, 18:49

mark1984 wrote:Zit momenteel in china

In overleg. Prima beleid dus.

Damion
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Damion » 04 Oct 2016, 00:54

Je bent verplicht hem af te staan. Moment van vertrek is in overleg gegaan.
Dat is heel wat anders.

Willem

Unread postby Willem » 04 Oct 2016, 05:58

Wel vreemd inderdaad dat hij nooit meer mee doet bij Jong. Of zit hij al een maand in China? :bigsmile:

matthi
Member +
Member +

Unread postby matthi » 04 Oct 2016, 13:51

Willem wrote:Wel vreemd inderdaad dat hij nooit meer mee doet bij Jong. Of zit hij al een maand in China? :bigsmile:

Speelt bijna nooit een reserve bij jong vit. Alleen Dauda is vaste klant.

Fenghao

Unread postby Fenghao » 06 Oct 2016, 01:34

Dat slaat nergens op inderdaad, waarom moet je zo'n oude afrikaan die je toch al kwijt wil speeltijd gunnen ipv een groot talent in de opleiding. Kansloos figuur toch die Allach.

Return to “Oud-spelers en Trainers van Vitesse”