Henk Fraser (Hoofdtrainer)

Alles over de spelers en staf van het eerste team

Is Henk Fraser de juiste trainer voor Vitesse?

Ja
11
41%
Nee
16
59%

Total votes: 27

The Fixer
Moderator
Moderator
Status: Online

BREAKING NEWS: Henk Fraser nieuwe trainer Vitesse

Unread postby The Fixer » 13 Jun 2016, 08:49

Grote puinzooi op alle vlakken. Jammer dat Mo en Joost zelf wel blijven zitten.

Fraser contract voor 2 jaar
16.00 presconferentie

Coke
Forum oldschool
Forum oldschool
Status: Offline

Unread postby Coke » 13 Jun 2016, 10:33

Videoanalist Erwin Koenis keert komend seizoen ook niet meer terug bij Vitesse.

Oh dus daar lag het aan de tweede seizoenshelft!

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 13 Jun 2016, 11:02

Dus eigenlijk gaat alles zoals altijd. Poppenkast met andere poppetjes.
Image ImageImage

Image

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 13 Jun 2016, 14:18

dat worst gewoon top drie _O- _O- :rukker:

maikel1123
+50 posts
+50 posts

Unread postby maikel1123 » 13 Jun 2016, 17:14

Toen bosz kwam zag ik het ook totaal niet zitten! En velen met mij...wat betreft fraser ben ik dan ook wat voorzichter, ik geef hem een kans. Alles beter dan maas!

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 13 Jun 2016, 17:21

In Bosz zag ik nog wel mogelijkheden. Maar inderdaad, afwachten maar.
Image ImageImage

Image

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 13 Jun 2016, 17:46

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 13 Jun 2016, 18:05

Ik ergerde me altijd verschrikkelijk aan het naieve voetbal onder Bosz. Als onze spelers en fans niet in opstand waren gekomen over onze kansloze speelstijl begin 2015 (gehele verdediging op de helft van de tegenstander), waren we gewoon zo'n beetje gedegradeerd. Had hij ook z'n transfer naar Ajax wel kunnen vergeten.

Fraser heeft wel een veel realistischere speelstijl voor een club als Vitesse, maar als ik 'm zo over balbezit hoor praten vrees ik het ergste.

Fraser: 'Het is duidelijk dat hier vooral heel veel kwaliteiten in balbezit zijn. Dus je ontkomt er niet om mee te gaan in de cultuur van de club.'

Dat balbezit met dat trage rondspelen tot de 16 van ons de afgelopen jaren is toch geen kwaliteit gebleken. Daar had geen enkele tegenstander moeite mee.

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 13 Jun 2016, 18:29

Prima interview Henkie...

Willem

Unread postby Willem » 15 Jun 2016, 05:22

Nieuwe trainers maar ook de directie heeft het altijd over Vitesse "de ambitieuze club".
Maar wat is er nou precies ambiteus aan? Prestaties worden steeds minder, begroting gaat omlaag, salarisbudget gaat omlaag, Gelredome wordt steeds leger..... :?:

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 20 Jun 2016, 19:14

Kenners unaniem: Aanstelling Fraser is voltreffer van Vitesse

Image

De aanstelling van Henk Fraser als hoofdtrainer van Vitesse is volgens kenners een schot in de roos. Oud-trainers Willem van Hanegem en Aad de Mos roemen Fraser om zijn onverstoorbaarheid. Ook beloftentrainer John Lammers en oud-teamgenoot John de Wolf zien de nieuwbakken Vitesse-coach slagen in Arnhem.

De Gelderlander peilde de verwachtingen rond de samenwerking tussen Fraser en Vitesse bij verschillende kenners. Zo had Willem van Hanegem hem als speler drie jaar onder zijn hoede bij Feyenoord, was John de Wolf in Rotterdam jarenlang zijn teamgenoot en werkte ADO-speler Tom Beugelsdijk de voorbije jaren met de trainer Fraser samen in Den Haag. Zij zijn allen unaniem: Vitesse heeft een groot en onverstoorbaar trainerstalent binnengehaald.

Van Hanegem
Willem van Hanegem: ,,Henk is een goede trainer. Hij heeft het niet alleen bij ADO goed gedaan. Ook bij andere verenigingen was hij succesvol. Hij moet bij Vitesse niet het voetbal willen nabootsen dat Bosz speelde. Dat was ook lang niet altijd zo bijzonder als dat iedereen beweerde. Henk laat als trainer kwaliteiten zien die hem als speler al kenmerkten. Zijn tomeloze inzet, hij is recht door zee en goed in staat een team te smeden. Ik denk dat zijn aanstelling een hele goed keuze is van Vitesse."

De Mos
Aad de Mos: ,,Ik vind het een uitstekende keuze van Vitesse hem als trainer te nemen. Hij past er prima. Hij heeft goede ogen, een juiste benadering, is eerlijk en kan ook keihard zijn. Hij schuwt het niet de vedettes aan te pakken. Dat heb je bij ADO gezien met Roland Alberg en Michiel Kramer. Als ze in zijn ogen te weinig doen, krijgen ze dat te horen. Daar ben je ook trainer voor. Hij heeft bij ADO fantastische prestatie geleverd door ze steeds zonder moeite in de eredivisie te houden. Daar komt bij dat hij in een slangenkuil belandde. Eerst met Van der Kallen en daarna met Wang als eigenaar. Maar hij is altijd overeind gebleven. Daarom vind ik het ook een hele goede keuze van Vitesse. Ik ben ervan overtuigd dat hij daar ook heel goed uit de voeten kan."

De Wolf
John de Wolf: ,,Henk is één van de trainers die zich ook nadrukkelijk met het verdedigende concept bezighoudt. Je moet niet aanvallen als je daar de middelen niet voor hebt. Hij beseft dat heel goed. Vitesse is geen gemakkelijke klus. Het is een moeilijke vereniging, waar het een komen en gaan is van spelers. Of hij er zal slagen? Ik zie hem overal slagen. Het lukt hem altijd snel in het respect van de spelers te winnen. En spelers zijn zijn belangrijkste gereedschap."

Beugelsdijk
Tom Beugelsdijk: ,,Henk is heel goed in de communicatie. Hij is direct en eerlijk. Daardoor staat hij niet alleen goed in de groep, maar ook heel goed erboven. Zo zijn we dit jaar direct na de competitie met driekwart van de groep en staf naar Dubai geweest. Daar hebben we een heel leuke tijd gehad met zijn allen. Ik weet zeker dat hij er bij Vitesse net als bij Den Haag het maximale uit kan halen. Je bent achterlijk als je bij ons, met onze spelers, in elke wedstrijd gaat aanvallen. Dan verlies je er vijf op een rij en ben je bovendien je baan kwijt. Bij Vitesse acht ik dat wel mogelijk. Daar gaat hij waarschijnlijk met betere spelers werken."

Lammers
John Lammers: ,,De beste feedback die je als trainer kan krijgen, is hoe je met spelers omgaat. Ik ken Roland Alberg en Kevin Jansen uit mijn tijd bij Excelsior en zij waren altijd zeer te spreken over Henk. Ik denk dat het een goede keuze is van Vitesse. Hij is een echte winnaar, maakt spelers beter. Dat is voor Vitesse nu belangrijk. Er stromen uit mijn beloftenploeg al vijf of zes jongens door naar het eerste elftal. Ik denk dat hij daar goed mee overweg kan. Zijn winnaarsmentaliteit als speler zie ik nu ook terug als trainer. Hij beschermt zijn team naar buiten toe, maar intern kan hij keihard zijn. Zo hoort het ook. Ik moet zeggen dat ik ernaar uitkijk om met hem samen te werken."

http://www.gelderlander.nl/algemeen/spo ... -1.6124121

Velpenaar
+100 posts
+100 posts

Unread postby Velpenaar » 14 Jul 2016, 10:01

Hopelijk brengt hij ze wat winnaarsmentaliteit bij, want het was schandalig hoe ongeinteresseerd de meeste spelers er vorig seizoen bij liepen.

Alteveer
+50 posts
+50 posts

Unread postby Alteveer » 18 Jul 2016, 21:08

Henk is meer het type trainer zoals vd Brom, die meer gelooft in het gezamenlijke. Daar zal vooral Vako wel van balen denk ik zo.

Willem

Unread postby Willem » 08 Aug 2016, 08:50

Eindelijk weer eens een trainer met een logisch wisselbeleid. Aan het spel moet nog wel flink gesleuteld worden.

Maffe-Rik
Member
Member

Unread postby Maffe-Rik » 08 Aug 2016, 18:05

Komt allemaal goed :bigsmile:

Fenghao

Unread postby Fenghao » 27 Aug 2016, 09:58

Laat hem eerst eens alles goed neerzetten. Voorlopig is het Maas 2.0

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 27 Aug 2016, 21:27

Fenghao wrote:Laat hem eerst eens alles goed neerzetten. Voorlopig is het Maas 2.0

als persoon komt die goed over .hoop dat het hem gaat lukken.met dit onstabille team

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 28 Aug 2016, 05:11

Ik denk wel dat hij er oprecht vol voor gaat. Komt goed. (L)
Image ImageImage

Image

Emilio
+50 posts
+50 posts

Unread postby Emilio » 11 Sep 2016, 18:56

Snap er alleen geen zak van waarom ie steeds stond te lachen langs de kant vandaag.
We staan achter en spelen met 10 man.
Niet echt een topsport waardige uitstraling hiermee laten zien.

mark1984
+100 posts
+100 posts

Unread postby mark1984 » 12 Sep 2016, 09:43

Ach ja dat is zijn houding, deed die bij ado ook altijd. Vind hem verder prima overkomen

Alteveer
+50 posts
+50 posts

Unread postby Alteveer » 30 Oct 2016, 11:48

Quote van Fraser: ‘Qua spel meten we ons met Ajax en Feyenoord, qua resultaat niet’

Hij is niet goed!! Onze trainer heeft echt een plaat voor zijn kop :crysmile:

Sansoni026

Unread postby Sansoni026 » 30 Oct 2016, 12:45

Al weken lang krijgen de Vitesse vleugels dubbele dekking en staat daardoor Ricky op een eiland, en werkt het 4-3-3 niet meer maar ik hoorde van een werknemer van Vitesse dat Fraser heeft geopperd dat een ander systeem misschien wel eens beter kan werken maar nee mag niet van Mo, van de "huisstijl" mag niet worden afgeweken.
:einstein:

mark1984
+100 posts
+100 posts

Unread postby mark1984 » 30 Oct 2016, 19:53

Huisstijl?? Flikker op man. Wij zijn gewoon een provinvieclubje uit arnhem. Tijd dat die vent eens wakker geschud word of beter nog zijn koffer pakt

Suuzie
Toe dan!
Toe dan!

Unread postby Suuzie » 30 Oct 2016, 20:51

Ik zie hem nog wel resultaat behalen. (L)

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 31 Oct 2016, 07:59

Henkie heeft niks maar dan ook niks toegevoegd tot zover! Hij kan het allemaal verschrikkelijk mooi vertellen bij zijn interviews, maar het is tot nog toe gewoon ADO2 waar we naar aan het kijken zijn... Ik heb nog geen wedstrijd gezien waarin wij overtuigend gespeeld hebben
Mijn eerste reactie op zijn aanstelling daar blijf ik bij, dramatische keuze Vitesse, dramatisch!!

Return to “Selectie & Staf”