Selectie 2017/2018

Alles over de spelers en staf van het eerste team

Op welke plaats eindigt Vitesse?

1e plaats (Landskampioen, Groepsfase CL)
0
No votes
2e plaats (voorronde CL)
0
No votes
3e plaats (voorronde EL)
0
No votes
4e plaats (Play-offs voorronde EL)
0
No votes
5e plaats (Play-offs voorronde EL)
0
No votes
6e plaats (Play-offs voorronde EL)
0
No votes
7e plaats (Play-offs voorronde EL)
0
No votes
8e plaats
1
50%
9e plaats
0
No votes
10e plaats
1
50%
11e plaats
0
No votes
12e plaats
0
No votes
13e plaats
0
No votes
14e plaats
0
No votes
15e plaats
0
No votes
16e plaats (Play-offs degradatie JL)
0
No votes
17e plaats (Play-offs degradatie JL)
0
No votes
18e plaats (Degradatie naar JL)
0
No votes

Total votes: 2

The Fixer
Moderator
Moderator
Status: Offline

Selectie 2016/2017

Unread postby The Fixer » 13 Jun 2016, 17:40

Matige selectie, maar nu hebben we wel ineens sinds jaren een doelstelling. Top 5 :cheers:

Lexie
Since 1892
Since 1892
Status: Online

Unread postby Lexie » 13 Jun 2016, 18:10

:bigsmile:
Image ImageImage

Image

maikel1123
+50 posts
+50 posts

Unread postby maikel1123 » 13 Jun 2016, 19:25

Sjaak026 wrote:Matige selectie, maar nu hebben we wel ineens sinds jaren een doelstelling. Top 5 :cheers:

Is dat zo?

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 14 Jun 2016, 03:56

Vitesse-directeur wil met Fraser naar top vijf en Europees voetbal

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... es-voetbal

Alleen jammer dat er op Baker na niemand meer bij komt zolang er niemand vertrekt.

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 14 Jun 2016, 09:09

Dan kan je top 5 ook op je buik schrijven

Jeff
+100 posts
+100 posts

Unread postby Jeff » 14 Jun 2016, 13:17

"We hebben de selectie nagenoeg rond, we hebben de selectie die we wilde en er zitten goede spelers bij", aldus Joost de Wit.

_O- Ja jongens, er zitten ook goede spelers bij!

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 14 Jun 2016, 14:09

Ooo nee joh, dan is het goed
Image ImageImage

Image

LuubHoeffen

Unread postby LuubHoeffen » 17 Jun 2016, 11:20

De selectie is vrijwel compleet, alleen Baker komt waarschijnlijk nog. Hoe zou jij Vitesse het volgend seizoen graag zien voetballen?
Ik zelf trap af met een team volgens de Vitesse voetbal filosofie

--- Foor ---------- Zhang ------- Rashica ---
----- Vako ------ Leerdam ---- Baker -------
--- Ota --- Kruiswijk ---- Kashia --- Diks ---
--------------------- Room ---------------------

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 17 Jun 2016, 11:34

Speel het liefste 1-4-2-3-1

Aankoop (Veldwijk zou perfect zijn)
Foor- Vako- Rashica
Nakamba- Leerdam
Alles behalve Ota- kruiswijk- Kashia- Diks
Room

Damion
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Damion » 17 Jun 2016, 12:11

LuubHoeffen wrote:De selectie is vrijwel compleet, alleen Baker komt waarschijnlijk nog. Hoe zou jij Vitesse het volgend seizoen graag zien voetballen?
Ik zelf trap af met een team volgens de Vitesse voetbal filosofie

--- Foor ---------- Zhang ------- Rashica ---
----- Vako ------ Leerdam ---- Baker -------
--- Ota --- Kruiswijk ---- Kashia --- Diks ---
--------------------- Room ---------------------

Ziet er goed uit. Zou alleen rechtspoot Leerdam op rechts zetten, tweebenige Baker op links en Vako op 10.

Velpenaar
+100 posts
+100 posts

Unread postby Velpenaar » 18 Jun 2016, 01:32

Foor heeft te weining rendement voor de basis. Koryan heeft bij de beloften leuke dingen laten zien, die zou ik een kans geven.
Ik zet Ota er ook zeker niet in, echter Leerdam en Kruiswijk zijn ook niks op links, dan blijft alleen Oude Kotte over (ook al is dat niet zijn plek) Ik neem aan dat we alleen spelers mogen gebruiken die al in dienst van Vitesse zijn.
Dan wordt het 4-3-3 met punt naar achter. Leerdam als VM

Koryan - Zhang - Rashica
Nathan - Leerdam - Vako
Oude Kotte - Kruiswijk - Kashia - Diks
Room

Maar conclusie is wel dat we echt minimaal een linksback en een spits erbij moeten hebben om bij de top 5 te eindigen, anders zie ik dat niet goed komen.

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 18 Jun 2016, 05:39

Zie het al dit zijn kampioens elftallen _O- _O- _O- nee nog steeds geen seisoenskaart.vites blijf maar bellen.snappen niet dat ik na 33 jaar geen kaart hep besteld.hep het al twee keer uitgelegt.en maar zeuren dat het met mij minder gezellig is.ik zeg tegen hem zit jij naast mij dan met je domme gelul.leg doe de tel er op :?:

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 18 Jun 2016, 16:42

Meen je dat nou Theet. Alsof ze een kind om lullen toch mee te gaan naar ballorig. Haha omg
Image ImageImage

Image

Hardside
Toe dan!
Toe dan!

Unread postby Hardside » 18 Jun 2016, 21:53

Hahaha, zonder jou is het niet gezellig _O-

Velpenaar
+100 posts
+100 posts

Unread postby Velpenaar » 21 Jun 2016, 06:38

We hebben op dit moment gewoon geen uitgebalanceerde selectie, die hebben we trouwens al jaren niet meer. Vandaar ook de wisselvallige prestatie's. Een routinier scoort altijd gemiddeld een 6 t'm 8, een talent daarentegen scoort eerder een 3 t'm 9.

We hebben eigenlijk elk seizoen wel een discussie gehad tav leeftijdsopbouw. Wat kunnen we er aan doen?
1) goede leeftijdsopbouw selectie. Houdt voor het gemak een 1/3, (talenten 18-23) 1/3 (sterkhouders 24-30) en ervaring (30+) aan
2) zorg ervoor dat jonge jongens goed worden begeleid, (dus niet 3 keer per week naar de Korenmarkt) Mentale trainingen. Ook ben ik ervoor om wat meer talenten te verhuren, bijvoorbeeld aan clubs in de top van de JL of in de kelder van de ED. Daar worden ze beter van dan als op de bank zitten of in de 2e Divisie te spelen bij de beloften.

Selectie Vitesse 16/17
Talenten (18-23): 12 spelers
Sterkhouders (24-30): 8 spelers
Ervaring (30+): 1 speler

Je ziet dus gelijk dat we ervaring in de selectie missen. Ook bij het groepje sterkhouders zitten spelers die niet aan het niveau voldoen.
Minimaal 4 of 5 dertigplussers zal onze prestatie's veel stabieler maken. Op dit moment hebben we er slechts 1 (Kruiswijk).
In Nederland voldoen er maar weinig teams aan deze leeftijds opbouw, daarom liggen we er altijd zo snel uit in de CL of EL.
Omdat zelfs clubs uit Bulgarije en Luxemburg wel aan deze basis regel voldoen. Deze 30+ spelers hoeven niet allemaal in de basis natuurlijk. Maar ze vervullen wel een belangrijke functie in de groep. Als je op elke positie ervaring hebt, gaat dat zeker z'n vruchten afwerpen. 30+ spelers zijn voor de spelershandel op het eerste gezicht niet zo interessant, maar daar verkijken de mensen zich op, aangezien ze talenten gewoon beter maken, we hoger eindigen op de ranglijkst. Waardoor de spelers uiteindelijk voor meer verkocht kunnen worden. En door structureel betere prestatie's krijgen we ook flink extra TV-gelden. Uiteindelijk leveren ze dus indirect wel geld op. In ons geval zou ik kiezen voor een ervaren reserve Keeper, pinch-hitter in de aanval, en een ervaren centrale verdedigende middenvelder. Dan heb je er 2 in de basis, en eentje extra in de 2e helft als Zhang niet weet te scoren. In de groep sterkhouders zitten ook een groot aantal spelers die echt flink niveau te kort komen, daar zal je ook zo snel vanaf moeten. Denk aan spelers als Ota en Yeini. Ook Dauda heeft mij nog niet kunnen imponeren. Probleem met de eerste 2 is dat ze een contract hebben tot 2019. :fp:

Willem

Unread postby Willem » 21 Jun 2016, 06:58

Zeker zo'n talent als bijvoorbeeld Lelieveld, zou je eigenlijk moeten verhuren. Die heeft Leerdam en Diks voor zich, de kans op speelminuten is zeer klein. Dan staat zo'n jongen gewoon een seizoen stil in z'n ontwikkeling. Op het laatste moment dumpt Chelsea ook weer wat talent wat ze nergens anders kwijt kunnen , die gaan ook weer onze eigen jongens in de weg zitten. Daarom is in onze situatie verhuren zeker een goede optie. Qua ervaring heb je zeker een punt, ik hoop op Schaars, maar Allach ziet het gewoon niet. Dus het zal gewoon drama blijven zolang hij hier zit.

ernem zuid
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby ernem zuid » 21 Jun 2016, 13:57

der mot ervaring bij , anders wordt het een triest seizoen

sovjet henk
Member +
Member +

Unread postby sovjet henk » 21 Jun 2016, 17:04

Velpenaar wrote:Foor heeft te weining rendement voor de basis. Koryan heeft bij de beloften leuke dingen laten zien, die zou ik een kans geven.
Ik zet Ota er ook zeker niet in, echter Leerdam en Kruiswijk zijn ook niks op links, dan blijft alleen Oude Kotte over (ook al is dat niet zijn plek) Ik neem aan dat we alleen spelers mogen gebruiken die al in dienst van Vitesse zijn.
Dan wordt het 4-3-3 met punt naar achter. Leerdam als VM

Koryan - Zhang - Rashica
Nathan - Leerdam - Vako
Oude Kotte - Kruiswijk - Kashia - Diks
Room

Maar conclusie is wel dat we echt minimaal een linksback en een spits erbij moeten hebben om bij de top 5 te eindigen, anders zie ik dat niet goed komen.

Nakamba voor Nathan en als die komt Baker voor Leerdam en je hebt m.i de perfecte opstelling.

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 24 Jun 2016, 15:14

Selectie nagenoeg rond

Met de komst van Baker is de selectie nagenoeg rond, zo bevestigt technisch directeur Allach: "Navarone Foor hebben we transfervrij overgenomen van nek. Baker en Nathan komen ook komend seizoen weer uit voor Vitesse. Daarnaast keert Abiola Dauda terug van een huurperiode bij Heart of Midlothian en schuiven er zes spelers door vanuit de beloften en voetbalacademie. We hebben in de selectie een hele goed mix van jeugdige talenten, midden en eind twintigers. Alleen Foor komt van buitenaf. Alle andere spelers kennen de club van afgelopen seizoen of al langer. De selectie is bij aanvang van de eerste training nagenoeg compleet. Er wordt hooguit nog geanticipeerd op de transfermarkt bij eventuele uitgaande transfers of buitenkansjes."

Selectie en rugnummers seizoen 2016|2017

1 Eloy Room
3 Maikel van der Werff
5 Kelvin Leerdam
6 Arnold Kruiswijk
7 Milot Rashica
8 Kosuke Ota
9 Yuning Zhang
10 Vako
11 Nathan
14 Abiola Dauda
16 Mitchell van Bergen
17 Kevin Diks
18 Marvelous Nakamba
20 Mo Osman
21 Sheran Yeini
22 Thomas Oude Kotte
24 Jeroen Houwen
25 Navarone Foor
29 Julian Lelieveld
30 Arshak Koryan
34 Lewis Baker
37 Guram Kashia

Alteveer
+50 posts
+50 posts

Unread postby Alteveer » 24 Jun 2016, 15:46

Weinig vertrouwen dat we de doelstelling (Top 5) gaan halen met deze selectie. Weer een onervaren spits, linksback is zeer matig en op het middenveld mis je een echte loper. De bank komt niet boven de 20 uit geloof ik. Waarschijnlijk weer een jaartje flink schelden geblazen. :bigsmile:

sovjet henk
Member +
Member +

Unread postby sovjet henk » 24 Jun 2016, 16:36

Ik zie het met vertrouwen tegemoet, spelers als Zhang en Koryan zijn absoluut klaar voor de basis en hadden vorig seizoen al bij de A selectie gezeten als er niet zoveel overhypte Chelsea huurlingen waren gekomen, verder ga ik uit van het Vitesse van voor de winterstop en niet die van erna, ook het trainersduo Fraser/Sturing zie ik zitten, komt goed.

Sansoni026

Unread postby Sansoni026 » 24 Jun 2016, 16:41

Ota is wel erg zwak hoor, ik heb me kapot geergerd aan dat ventje. Haal gewoon een echte linkback. Zhang ik hoop het van harte, maar dat is ook geen zekerheidje, dat zagen we wel aan Solanke, die scoorde zelfs aan de lopende band bij de beloften.

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 24 Jun 2016, 17:08

Met deze selectie ga je maximaal de laatste plek voor de play offs halen gok ik. Absoluut geen spits in het elftal, leuk die Zhang hoor, maar laat die jongen eerst eens even een wedstrijd of zes in 1 spelen voordat we die jongen ophemelen. Dauda weten we van dat die er geen kut van ken dus reken maar uit... Oh ja en Ota nog steeds linksback, no futher questions your honor!!

ernem zuid
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby ernem zuid » 24 Jun 2016, 21:51

heb er weinig vertrouwen in helaas

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 01 Jul 2016, 06:02

Image