Selectie 2016/2017

Alles over de spelers en staf van het eerste team

Op welke plaats eindigt Vitesse?

1e plaats (Landskampioen, Groepsfase CL)
2
5%
2e plaats (voorronde CL)
1
3%
3e plaats (voorronde EL)
1
3%
4e plaats (Play-offs voorronde EL)
6
15%
5e plaats (Play-offs voorronde EL)
3
8%
6e plaats (Play-offs voorronde EL)
5
13%
7e plaats (Play-offs voorronde EL)
7
18%
8e plaats
8
20%
9e plaats
5
13%
10e plaats
2
5%
11e plaats
0
No votes
12e plaats
0
No votes
13e plaats
0
No votes
14e plaats
0
No votes
15e plaats
0
No votes
16e plaats (Play-offs degradatie JL)
0
No votes
17e plaats (Play-offs degradatie JL)
0
No votes
18e plaats (Degradatie naar JL)
0
No votes

Total votes: 40

Willem
Status: Offline

Selectie 2016/2017

Unread postby Willem » 01 Jul 2016, 06:48

Rooie wrote:Met deze selectie ga je maximaal de laatste plek voor de play offs halen gok ik. Absoluut geen spits in het elftal, leuk die Zhang hoor, maar laat die jongen eerst eens even een wedstrijd of zes in 1 spelen voordat we die jongen ophemelen. Dauda weten we van dat die er geen kut van ken dus reken maar uit... Oh ja en Ota nog steeds linksback, no futher questions your honor!!

We missen op het middenveld een echte loper, box-to-box middenvelder type Van Ginkel. Die ook wat snelheid in het spel kan brengen, het tempo kan bepalen, vorig jaar was het allemaal vrij statisch en traag. Dat probleem is niet opgelost.
Bovendien is de helft van de selectie onder de 23. Erg onervaren dus. Op de bank zit ook niks wat een eventuele schorsing of blessure kan opvangen, bovendien zijn er een aantal positie's niet dubbel bezet. Dan lees je dat Kashia in een Leicester sprookje gelooft voor Vitesse, volgens mij hadden die met Kante (box-to-box) en Vardy (scorende spits) precies de spelers die wij nu zo hard missen. Het is allemaal wel leuk hoor dat positieve gedoe rondom Vitesse, maar het is nergens op gebaseerd.

Lexie
Since 1892
Since 1892
Status: Online

Unread postby Lexie » 01 Jul 2016, 06:57

Het is gewoon helemaal kut. Er is nog geen stemmetje in mij dat zegt dat ik een sk moet halen. Voor het eerst in jaaaaren.

Vermaak me wel in de kroeg en (bij vrienden) thuis.
Image ImageImage

Image

LuubHoeffen

Unread postby LuubHoeffen » 01 Jul 2016, 07:01

Vorig jaar 9e plek en alleen Foor is erbij gekomen, dan verwacht je geen wonderen inderdaad.

Samantha95

Unread postby Samantha95 » 01 Jul 2016, 15:59

Omdat we geen goede linksback hebben en buitenspelers die toch altijd naar binnen trekken ga ik het eens helemaal anders doen 3-5-2

Dauda - Zhang
Foor - Nathan - Rashica
Baker - Leerdam
Kruiswijk - vd Werff - Kashia
Room

Willem

Unread postby Willem » 05 Jul 2016, 09:50

Foor/Zhang/Rashica
Vako/Nakamba/Baker
Leerdam/Kruiswijk/Kashia/Yeini
Room

Rem
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rem » 06 Jul 2016, 21:42

Nog maar 21 man over, waarvan het grootste deel net z'n veters kan strikken. Concurrentie hebben minimaal 6 man meer, er zal wel een vrachtlading uit Londen overkomen dan.

Jeff
+100 posts
+100 posts

Unread postby Jeff » 07 Jul 2016, 07:26

Vergeet niet dat er al 2 van Chelsea rondlopen. Als je er 3 bij krijgt, ga je met een groep van 24 de competitie in waarvan 2 keepers en een hele zooi tieners.

Ik benijd Fraser niet, wat een klote klus.

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 07 Jul 2016, 07:35

Ik heb vooral medelijden met iedereen die een sk heeft.
Image ImageImage

Image

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 09 Jul 2016, 19:47

Michael Törnes sluit vanaf maandag als testspeler aan bij de selectie.
Dat is hard nodig ook want die Houwen is echt een matige keeper.

http://www.transfermarkt.nl/michael-tor ... eler/43075

Velpenaar
+50 posts
+50 posts

Unread postby Velpenaar » 14 Jul 2016, 10:04

sovjet henk wrote:
Velpenaar wrote:Foor heeft te weining rendement voor de basis. Koryan heeft bij de beloften leuke dingen laten zien, die zou ik een kans geven.
Ik zet Ota er ook zeker niet in, echter Leerdam en Kruiswijk zijn ook niks op links, dan blijft alleen Oude Kotte over (ook al is dat niet zijn plek) Ik neem aan dat we alleen spelers mogen gebruiken die al in dienst van Vitesse zijn.
Dan wordt het 4-3-3 met punt naar achter. Leerdam als VM

Koryan - Zhang - Rashica
Nathan - Leerdam - Vako
Oude Kotte - Kruiswijk - Kashia - Diks
Room

Maar conclusie is wel dat we echt minimaal een linksback en een spits erbij moeten hebben om bij de top 5 te eindigen, anders zie ik dat niet goed komen.

Nakamba voor Nathan en als die komt Baker voor Leerdam en je hebt m.i de perfecte opstelling.

Nu Diks is vertrokken pas ik hem wat aan.

Koryan - Zhang - Rashica
Vako - Nakamba - Baker
Ota - Kruiswijk - Kashia - Leerdam
Room

Rem
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rem » 15 Jul 2016, 08:21

Omdat ze te weining man hadden om partijtjes te spelen tijdens de trainingen zitten Thomas Buitink, Leeroy Schorea en Lassana Faye ook bij het eerste. Lijkt wel een beloften ploeg. Die ervaren krachten zie ik niet meer komen eerlijk gezegd, vrees voor een dramatisch seizoen eerlijk gezegd.

Jeff
+100 posts
+100 posts

Unread postby Jeff » 17 Jul 2016, 17:30

Room.
Leerdam, Kashia, Van der Werff, Ota.
Nakamba, Baker, Qazaishvili.
Rashica, Zhang, Foor.

Ik denk dat dit hem uiteindelijk wordt, maar hopelijk met een andere links back.

Alteveer
+50 posts
+50 posts

Unread postby Alteveer » 18 Jul 2016, 21:14

sovjet henk wrote:Ik zie het met vertrouwen tegemoet, spelers als Zhang en Koryan zijn absoluut klaar voor de basis en hadden vorig seizoen al bij de A selectie gezeten als er niet zoveel overhypte Chelsea huurlingen waren gekomen, verder ga ik uit van het Vitesse van voor de winterstop en niet die van erna, ook het trainersduo Fraser/Sturing zie ik zitten, komt goed.

De doorstroom van al die talenten kan maar 2 dingen betekenen. Of die talenten van Vitesse zijn echt ontzettend goed, of de spelers die Allach de laatste jaren heeft gehaald waren zo verschrikkelijk slecht.

Samantha95

Unread postby Samantha95 » 21 Jul 2016, 22:10

Fraser gaat voor de 4e plek. Ambitieus :top:

http://www.vi.nl/nieuws/ambitieuze-fras ... itesse.htm

Damion
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Damion » 22 Jul 2016, 06:13

Typisch hoe een uitspraak 'tussen vierde en zevende plek' op z'n VI's vertaald wordt in 'Vitesse gaat voor vierde plek'.

Maar we gaan weer beginnen met de waanzin. Ajax en PSV weten allebei zeker dat ze kampioen worden. Feyenoord gaat opnieuw kansloos roepen dat ze nu écht voor de titel gaan. 12 trainers gaan roeptoeteren dat directe plaatsing voor Europees de doelstelling is en vier, tegen beter weten in, dat directe handhaving een feit zal zijn. :idiot:

Rem
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rem » 22 Jul 2016, 09:42

Ik denk dat Top 5 wat te hoog gegrepen is voor deze groep, technisch is het allemaal wel aardig, maar we missen toch flink wat ervaring, fysiek en mentaliteit. Als je in de 2e seizoenshelft tegen die vechtploegen moet die tegen degradatie spelen, dan weten we er weer geen raad mee, dat is elk jaar het zelfde liedje, maar ze weigeren om een paar echte kerels binnen te halen.

Velpenaar
+50 posts
+50 posts

Unread postby Velpenaar » 25 Jul 2016, 15:11

PSV wordt makkelijk kampioen dit jaar. Feyenoord en AZ zullen voor plek 2 strijden. Ik verwacht dat Bosz met Ajax net zo wisselvallig gaat presteren als Vitesse en Heracles. Max plek 4. Dan komen Utrecht en Heerenveen, die selectie's zitten net wat beter in elkaar dan de middenmoot. Wij zullen samen met Groningen, PEC, Heracles, Twente en ADO voor plek 7 t/m 12 strijden. Of er moeten nog wat versterkingen bij komen, maar dat verwacht ik niet. Hooguit een paar huurlingen uit Londen.

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 25 Jul 2016, 17:38

PSV 1 inderdaad, daarna verwacht ik Utrecht mits ze haller kunnen behouden... Feyenoord en Ajax voor de bronzen plek en dan komt Groningen in mijn ogen... Vitesse az voor plek 6/7

Willem

Unread postby Willem » 30 Jul 2016, 18:04

Als je al die reacties leest van de vitesse supporters op sites als VI en Voetbalzone denken ze echt dat we mee kunnen met de top 4.
Maar onze ploeg mist daarvoor de ervaring en ook de kwaliteit. Zelfs de basis elf is niet heel bijzonder. De hele linkerflank raak ik maar niet van onder de indruk met Ota en Nathan. Flinke kans dat je ook weer met vd Werff moet spelen het grootste deel van het seizoen. Middenveld met Nakamba, Baker en Vako mis je gewoon loopvermogen. De bank is echt heel licht die hebben vrijwel geen ervaring op het hoogste niveau. Ik zou het knap vinden als we de play-offs kunnen halen met deze selectie.

mark1984
+100 posts
+100 posts

Unread postby mark1984 » 30 Jul 2016, 18:10

Met een goed seizoen kun je 5e worden en een slecht seizoen 10e. Kortom je kunt er niet veel van zeggen in de eredivie op de 1e 3 na dan.

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 31 Jul 2016, 07:27

Stel je voor dat je ergens nog een goede linksback vindt dan weet ik zeker dat we top vijf gaan eindigen!! Ook met ota geef ik ons grote kans op plek vier aangezien ik niet onder de indruk ben van az... We moeten het uitvechten met Utrecht en Groningen gok ik

Velpenaar
+50 posts
+50 posts

Unread postby Velpenaar » 31 Jul 2016, 13:54

Wat jij met AZ heb, dat heb ik met Vitesse. Ik ben er nog niet echt van onder de indruk. De verdediging oogt erg zwak, natuurlijk Ota maar ook Leerdam lijkt het nogsteeds helemaal kwijt. Kashia vond ik in de voorbereiding ook wat onzeker ogen. Op het middenveld mis je iemand die kilometers maakt, dat zie ik onze luie Vako niet doen. We hebben een jonge ploeg dus ik verwacht wisselende resultaten. Ergens tussen plek 7 en 10.

sovjet henk
Member +
Member +

Unread postby sovjet henk » 31 Jul 2016, 16:39

Velpenaar wrote:Wat jij met AZ heb, dat heb ik met Vitesse. Ik ben er nog niet echt van onder de indruk. De verdediging oogt erg zwak, natuurlijk Ota maar ook Leerdam lijkt het nogsteeds helemaal kwijt. Kashia vond ik in de voorbereiding ook wat onzeker ogen. Op het middenveld mis je iemand die kilometers maakt, dat zie ik onze luie Vako niet doen. We hebben een jonge ploeg dus ik verwacht wisselende resultaten. Ergens tussen plek 7 en 10.

Met die luie Vako kan het wel eens snel afgelopen zijn gezien de uitspraken van Fraser over zijn vervanger Foor die erg goed inviel op die positie, die deed alles goed aan de bal en maakte die kilometers.

Sjaak026
Redactie
Redactie

Unread postby Sjaak026 » 31 Jul 2016, 21:40

Zo zo er is iemand die ons zelfs kampioen ziet worden. :cheers:

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 01 Aug 2016, 06:58

Sjaak026 wrote:Zo zo er is iemand die ons zelfs kampioen ziet worden. :cheers: