Zoektocht Vitesse naar nieuwe trainer begonnen

Dump hier alle geruchten over mogelijke transfers van spelers/trainers

Wie moet de nieuwe trainer van Vitesse worden?

Henk ten Cate
6
18%
Henk Fraser
5
15%
Ron Jans
6
18%
Art Langeler
0
No votes
Alfred Schreuder
1
3%
Jaap Stam
1
3%
John Stegeman
5
15%
Edward Sturing
0
No votes
Gertjan Verbeek
8
24%
Iemand anders, namelijk...
2
6%

Total votes: 34

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool
Status: Offline

Zoektocht Vitesse naar nieuwe trainer begonnen

Unread postby Rooie » 03 Jun 2016, 13:40

De naam Jans zingt meer en meer rond...
Ik ben zeer tevreden als het Jans wordt... De beste van alle opties

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 03 Jun 2016, 13:42

Dan hoor je mij ook niet klagen. :cheers:
Image ImageImage

Image

Velpenaar
+100 posts
+100 posts

Unread postby Velpenaar » 04 Jun 2016, 02:08

Schreuder en Fraser op shortlist van Vitesse
http://www.gelderlander.nl/algemeen/spo ... -1.6077843

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 04 Jun 2016, 07:38

Fraser of Schreuder gaat het worden
Image ImageImage

Image

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 04 Jun 2016, 07:43

Dan is deze jongen niet van de partij dit seizoen!!
Hoe ken je in godsnaam voor schreuder gaan als je uitgaat van mooi aantrekkelijk voetbal, wat toch in de profielschets vd trainer moet staan volgens het door mo gemaakte beleid...

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 04 Jun 2016, 08:04

Sorry , ik kan er ook niets aan doen :jointjeroken:
Image ImageImage

Image

Kirsten
Toe dan!
Toe dan!

Unread postby Kirsten » 04 Jun 2016, 08:38

Ze hebben ook vd Bron geprobeerd

Botje
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Botje » 04 Jun 2016, 11:27

Fraser was m'n 1e keus in deze poll.
Schop onder de kont voor de hele selectie!!

Willem

Unread postby Willem » 04 Jun 2016, 13:57

Jans is wel benaderd, maar wilde niet komen omdat hij alles zelf wil bepalen. Fraser geef ik het voordeel van de twijfel, volgens mij kan hij meestal wel prima met de spelers overweg.

mark1984
+100 posts
+100 posts

Unread postby mark1984 » 04 Jun 2016, 22:44

Fraser is zo gek nog niet, en onze japanner..

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 05 Jun 2016, 21:27

Vitesse meldt zich bij ADO voor 'kopje koffie met Fraser'

Image

Vitesse heeft zich bij ADO Den Haag gemeld voor trainer Henk Fraser. ,,Ze vroegen of ze met Henk een kopje koffie mochten drinken. Dat staat vrij'', bevestigt Mattijs Manders, interim-directeur van ADO Den Haag.

Zoals bekend zoekt Vitesse een trainer. Behalve Henk Fraser is ook Alfred Schreuder kandidaat.

Fraser heeft bij ADO nog een contact voor een jaar. Hij keert maandag vervroegd terug van vakantie. De oefenmeester had Arno van Zwam graag gehouden maar de keeperstrainer past niet in de plannen voor volgend seizoen.

http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/ ... aser.dhtml

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 06 Jun 2016, 06:31

Verschrikkelijke keuze

Velpenaar
+100 posts
+100 posts

Unread postby Velpenaar » 06 Jun 2016, 15:59

Wel een interessante discussie gaande op http://www.vitesse.nl/nl/nieuws/detail/ ... rnhem-elst

Het schijnt dus dat Chelsea een trainer heeft voorgedragen (speeltijd Huurlingen), maar Mo en Joost willen Fraser (Speeltijd Eigen Jeugd).

Emilio
+100 posts
+100 posts

Unread postby Emilio » 06 Jun 2016, 19:42

Domme keus.

ernem zuid
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby ernem zuid » 06 Jun 2016, 20:54

tja fraser...

maikel1123
+50 posts
+50 posts

Unread postby maikel1123 » 06 Jun 2016, 22:06

Had ook liever Jans gezien. Maar mocht Fraser het worden dan krijgt die van mij het voordeel van de twijfel.heeft het bij Ado met een beperkte selectie en gerommel binnen de club toch redelijk gedaan..

Coke
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Coke » 07 Jun 2016, 11:22

Velpenaar wrote:Wel een interessante discussie gaande op http://www.vitesse.nl/nl/nieuws/detail/ ... rnhem-elst

Het schijnt dus dat Chelsea een trainer heeft voorgedragen (speeltijd Huurlingen), maar Mo en Joost willen Fraser (Speeltijd Eigen Jeugd).

Heb het gelezen. Ben ik wel benieuwd wie die grote naam zou kunnen zijn..McClaren werd genoemd? Ik denk toch dat het uiteindelijk Henk Fraser gaat worden.

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 07 Jun 2016, 16:01

Trainer Henk Fraser wil graag naar Vitesse: 'Stap omhoog en mooie uitdaging'

Image

ARNHEM - Henk Fraser lijkt op weg om misschien wel de nieuwe trainer van Vitesse te worden. Deze week praten beide partijen. De trainer is ontevreden bij zijn werkgever ADO Den Haag en ziet Vitesse als een mooie nieuwe kans. 'Vitesse is interessant.'

Op dit moment verblijft de 49-jarige Fraser nog in zijn geboorteland Suriname, waar hij vakantie viert. Maandagavond vliegt de oud-Feyenoorder vervroegd terug naar Nederland omdat hij met ADO in gesprek wil over onder meer het onverwachte vertrek van zijn assistent Arno van Zwam. Ook van andere leden in de staf wordt het contract niet verlengd. 'Dat irriteert mij mateloos', zegt Fraser onomwonden. 'Die omstandigheden zouden eventueel invloed kunnen hebben', voegt de coach er nog aan toe.

'Toptrainer in wording'
Daarmee doelt Fraser op een vertrek naar Arnhem. De voormalig voorstopper, die bekend stond als een echte karakterspeler, zit komende week nog om tafel met de clubleiding van Vitesse.

'Er zal deze week meer beweging komen. Er is inderdaad contact geweest', bevestigt zaakwaarnemer Hakim Slimani die de belangen van de ADO-coach behartigt. Slimani vult nog aan dat Fraser in zijn ogen een goede keuze zou zijn voor de Arnhemse club.

'Henk is een toptrainer in wording. Ik denk dat hij uitstekend past bij Vitesse. Het moment van instappen is ook goed. Hij kan goed werken met meerdere culturen en rassen en heeft bewezen jonge spelers beter te maken.'

Theo Bos
Fraser staat zelf ook opvallend positief tegenover een transfer naar Vitesse, hoewel zijn contract bij ADO nog doorloopt. 'Ik heb Vitesse altijd een mooie club gevonden. Helaas is hij overleden, maar Theo Bos (voormalig aanvoerder en trainer, red.) en ik kenden elkaar goed. We deelden allebei weleens tikken uit inderdaad, maar ook naar elkaar toe was er wel eens een elleboogje.. Theo zat ook bij mij op de trainerscursus en was daar veruit de beste man. Toen spraken we ook wel eens over Vitesse en kreeg je wat info over de club.'

Afkoopsom
Volgens ADO-directeur Mattijs Manders is Fraser vrij om met Vitesse in gesprek te gaan. 'We leven in een vrij land en ik ken de voetballerij. In 2011 vertrok ook John van den Brom tussentijds bij ons en ging hij plotseling naar Vitesse. Maar die club heeft zich nu netjes gemeld.' Ook wat betreft een afkoopsom doet Manders niet direct moeilijk. 'Dat moeten we dan zakelijk zien op te lossen. Maar het liefst heb ik dat Henk hier blijft. Wij zijn blij met hem.'

Aanvallend voetbal
Fraser liet ADO Den Haag de afgelopen jaren vanuit een gesloten organisatie voetballen. Aanvallen kwam vaak op het tweede plan. Vitesse wil juist een trainer die spektakel biedt en het publiek vermaakt, zo staat ook in het beleidsplan omschreven.

'Maar ik denk dat beide kan', verdedigt Fraser zich. 'Peter Bosz had ook zijn organisatie altijd goed staan bij Vitesse. Kijk, bij ADO was mijn opdracht de club in de eredivisie te houden. Dat is anders. Maar in mijn tweede jaar bij jong ADO ben ik bijvoorbeeld heel aanvallend begonnen. Bij clubs als PSV en Feyenoord, en dat weet ik uit eigen ervaring, speel je op de helft van de tegenstander en ben je bijna altijd beter. Uiteindelijk gaat het altijd om het resultaat.'

Winst uithalen
Fraser zegt met Vitesse juist graag aanvallend voetbal te willen spelen en ziet voldoende nieuwe kansen om het beter te doen. 'Ik zou niets aan de cultuur veranderen hoor. Ik ben een positief mens en overal is weer winst uit te halen.' Ook in de samenwerking met Chelsea ziet hij mogelijkheden. 'Interessant en ook dat maakt Vitesse voor mij een mooie uitdaging. Maar eerst ga ik met ADO in gesprek en dan zien we wel verder. Ik moet ook niet zeuren, want mijn contract loopt nog een jaar door.'

Vitesse zwijgt
Vitesse wil niets kwijt over de interesse voor Fraser. 'We zitten in een proces', zegt directeur Joost de Wit. 'Er zijn uiteraard gesprekken aan de gang waar ik verder niet op in kan gaan.' Op de vraag of er een gesprek gepland staat met de ADO-coach komt ook geen inhoudelijke reactie. 'Ik doe daar geen uitspraken over.' Verder kon De Wit ook niet aangeven wanneer hij duidelijkheid verwacht over de nieuwe hoofdtrainer. De eerste training is op 26 juni.

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... -uitdaging

Jojo
Member
Member

Unread postby Jojo » 07 Jun 2016, 19:22

Ik ben erg benieuwd wie die 'voor Vitesse grote naam' is.....

Het zou ook welleens Jaap Stam kunnen zijn. Die wil weg bij Ajax en heeft al een aantal clubs afgewezen, misschien heeft hij een goed verhaal van Chelsea gehoord en is hij enthousiast geworden...

Dat zou toch een redelijk grote naam zijn voor Vitesse begrippen...

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 07 Jun 2016, 22:09

Japie gaat naar Reading toch?

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 08 Jun 2016, 00:21

Vitesse rondt komst nieuwe trainer voor weekeinde af

Image

ARNHEM - Vitesse is bezig de komst van de nieuwe hoofdtrainer af te ronden. De Arnhemse clubleiding gaat op zeer korte termijn finale gesprekken voeren met de topkandidaten Alfred Schreuder (43) en Henk Fraser (49). Mede op basis daarvan zal nog voor het weekeinde een beslissing volgen, zo meldden meerdere bronnen aan De Gelderlander.

Ruim een maand geleden werd bekend, dat trainer Rob Maas moest wijken vanwege de slechte prestaties. Vitesse kondigde aan de tijd te nemen voor een zorgvuldige zoektocht naar een vervanger.

Haast
Inmiddels is echter haast geboden, voor alle betrokken partijen. Vitesse begint al over ruim twee weken met de voorbereiding op het nieuwe seizoen en voor Schreuder en Fraser is het nog urgenter, dat er snel duidelijkheid komt.

Schreuder, die zich niet wil uiten over zijn flirt met Vitesse, kan voor drie seizoenen bijtekenen als assistent-trainer bij de Duitse club TSG 1899 Hoffenheim. Volgens berichten in de Duitse media is die overeenkomst nog niet ondertekend.

Terugkeren
Schreuder was in het seizoen 2008-2009 eerst speler en later assistent-trainer bij Vitesse. In die laatste rol maakte hij indruk en een behoorlijke stroming binnen Vitesse ziet de Barnevelder nu graag terugkeren als hoofdtrainer. Dat beide partijen met elkaar in gesprek zijn, maakt duidelijk dat Schreuder zelf ook graag wil. Maar tegelijkertijd zal hij Hoffenheim niet eindeloos kunnen laten wachten.

Bevriend
Fraser komt uit de koker van Vitesse’s technisch directeur Mohammed Allach. De twee zijn bevriend sinds hun gezamenlijke periode bij de KNVB, waar Fraser assistent was bij Jong Oranje en waar Allach de functie van technisch manager bekleedde. Fraser staat nog een jaar onder contract bij ADO Den Haag, maar het wordt steeds duidelijker dat beide partijen wel van elkaar af willen.

Ruzie
Club en coach ruziën publiekelijk over de invulling van de technische staf, ADO gaf Vitesse meteen toestemming met Fraser te gaan praten en op zijn beurt liet de trainer alvast optekenen Vitesse te zien als een stap hogerop. Of die opmerking al te voorbarig was, dat zal de komende dagen duidelijk worden.

http://www.gelderlander.nl/sport/vitess ... -1.6088460

Samantha95

Unread postby Samantha95 » 08 Jun 2016, 03:41

De resultaten van Schreuder waren niet best bij Twente, 10e plek. dat toen nog een heel behoorlijk team had. Met spelers als Ziyech, Gutiérrez, Mokotjo, Corona, Castaignos en Mokhtar. Het is jammer dat Allach maar 2 vrienden heeft.

Kirsten
Toe dan!
Toe dan!

Unread postby Kirsten » 08 Jun 2016, 10:41

Nog nieuws?

ernem zuid
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby ernem zuid » 08 Jun 2016, 13:53

triest , zeer matige trainer! nog minder mensen zullen naar het stadion komen , kroeg leven wordt als maar beter en beter

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 08 Jun 2016, 15:01

Fok Vitesse :likke:

Lekker thuis of in de stad chillen.
Image ImageImage

Image

Return to “Transfers & Geruchten”