Vitesse - Excelsior (za 26/11/2016, 18.30 uur)

Praat hier voorafgaand, tijdens en na de wedstrijden over de verrichtingen van Vitesse

Wat verwacht jij van Vitesse - Excelsior?

Zege Vitesse
7
44%
Gelijkspel
6
38%
Zege Excelsior
3
19%

Total votes: 16

fatih terim
+50 posts
+50 posts
Status: Online

Vitesse - Excelsior (za 26/11/2016, 18.30 uur)

Unread postby fatih terim » 26 Nov 2016, 17:50

:lol:

fatih terim
+50 posts
+50 posts

Unread postby fatih terim » 26 Nov 2016, 17:52

Je zal in die graftombe zitten.

Emilio
+50 posts
+50 posts
Status: Offline

Unread postby Emilio » 26 Nov 2016, 17:54

Blij dat ik niet ben gegaan.
Elke week weer een nieuwe fantasie opstelling helpt ook geen zak, club is doodziek.

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 26 Nov 2016, 18:04

Rooie wrote:Hahaha theetje
Gewoon ff naar GelreDome.nl
Dan kan je het gewoon terugboeken naar je rekening

Ow is dat zo.hahabahaha

442

Unread postby 442 » 26 Nov 2016, 18:36

Mazzel dat we die pingel kregen, verder geen enkele kans gehad nog. Hoe we nu spelen ga je van geen enkele club meer winnen.
Degradatie voetbal zonder strijd!

Rem
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rem » 26 Nov 2016, 18:38

We hebben de scheids mee, dat biedt nog een klein beetje hoop. Zou onze Rus een beetje geld hebben toegestopt. :yes:
Maar wat een wijven voetbal spelen we, bij elk duuwtje vallen ze om.

Gerry76

Unread postby Gerry76 » 26 Nov 2016, 19:45

We zijn nog goed weggekomen. Totaal niets gecreëerd! Wat een afgang! Vroeger zou het nu crisis zijn bij Hollywood aan de Rijn. Maar deze directie boeit het toch geen flikker zolang ze dat dikke salaris maar ontvangen. :fy:

sovjet henk
Member +
Member +

Unread postby sovjet henk » 26 Nov 2016, 20:15

Heb ik voor deze wanvertoning de hele avond kou geleden en levensgevaarlijke capriolen op die stikdonkere en mistige Huissense dijk gehad met mijn scooter om zoiets te moeten aanzien? dit is pure zelfdkastijding. :shootme:

ACT

Unread postby ACT » 26 Nov 2016, 21:43

Bizar slecht. Voor de zoveelste keer geen duidelijk plan, geen strategie, geen samenspel, geen beleving, geen duelkracht en bovenal geen accepatabel voetbal. Ik heb me doodgeergerd aan met name Yeini, Kruiswijk, Ota en ondanks zijn goal Tiga. Ook Rahica viel dramatisch slecht in. Kunnen we die nog slijten voor die vijf miljoen? Geen enkele positieve uitzondering. Room laat alles lopen en doet steeds vaker een Pietje. Ook Kashia stelde wederom teleur. Geen enkel aanknopingspunt meer, slechts berusting en gelatenheid. We zijn bijna ten onder aan een RKC-directie en amateurisme. Vriendjes aannemen en elkaar eindeloos de hand boven het hoofd houden. Als het in de top van de club niet goed is sijpelt de rotheid door naar het team. De klus is binna geklaard en dan is Vitesse vakkundig naar de klote geholpen. Hoeveel vakken zullen ze volgend jaar sluiten? Kunnen we niet beter op Papendal gaan spelen volgend seizoen?

Velpenaar
+100 posts
+100 posts

Unread postby Velpenaar » 26 Nov 2016, 22:04

Ben blij dat ik geen seizoenskaart meer heb. :bigsmile: (Y)

Fenghao

Unread postby Fenghao » 26 Nov 2016, 22:13

Je staat nog maar 4 punten boven plek 16 (PEC). Waar we toevallig komend weekend tegen moeten. Als je die weer niet wint dan moet je nog uit bij Sparta en Feyenoord. Dan kan je de 2e seizoenshelft echt tegen degradatie gaan spelen. Wat een armoe. Wanneer gooit onze Rus De Wit, Allach en Fraser eruit. Dit amateurisme is toch voor niemand acceptabel? Vooral als je er jaarlijkst 20 miljoen voor moet bijleggen.

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 27 Nov 2016, 00:14

Wat een ellende zeg. Weer 60 minuten van mijn vrije tijd verneukt in het Gelredome.
Image ImageImage

Image

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 27 Nov 2016, 08:22

Te veel renners en licht gewichten elftal slaat nergens op.oja theet dat wist ik al whahahahahahaahahhahaha

Emilio
+50 posts
+50 posts

Unread postby Emilio » 27 Nov 2016, 10:57

Fraser geeft complimenten aan het elftal dat ze nog terug zijn gekomen tot 2-2.
Lekker de lamlendigheid erin houden zo. :top:

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 27 Nov 2016, 11:12

Precies! Het mag allemaal... De sportieve ambities zijn echt heel ver weg, Henk heeft ons niks anders gebracht dan een verlenging van Maas voetbal... Spullen pakken en lekker uitwaaien in de Duinen, duui

fatih terim
+50 posts
+50 posts

Unread postby fatih terim » 27 Nov 2016, 13:24

Ik zou weleens willen weten hoeveel betalende fans er nu echt in gelredome zitten wekelijks... ik denk dat je in totaal 8/9000 man over houd

Rem
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rem » 28 Nov 2016, 20:44

Ja als je met gratis kaarten net de 14.000 haalt zullen er echt weinig seizoenskaarten verkocht zijn.

Dat spandoek was dan nog wel creatief gevonden....

"Winnen? Ik Fraser voor!"

Sansoni026

Unread postby Sansoni026 » 01 Dec 2016, 04:43

Derde helft: Vitesse-Excelsior

Armoedig, planloos en ongeorganiseerd.

Los zand bestaande uit korrels van slechte kwaliteit. Daarmee is het Vitesse van deze wedstrijd treffend beschreven. Ik durf de stelling aan dat er op dit moment niet één ploeg in de Eredivisie rondloopt die zo armoedig, planloos en ongeorganiseerd loopt te spelen als dit Vitesse.

In Arnhem hebben we een hogere begroting en duurdere spelers dan de meeste andere clubs en dat leidt kennelijk tot het hardnekkige misverstand bij spelers en leiding dat het elftal dus ook meer kwaliteit heeft dan dat van andere clubs. En niemand snapt dat het zo slecht gaat, want oh, oh, oh, wat hebben we toch veel kwaliteit in huis.

De werkelijkheid is dat de technische leiding een zeer onevenwichtige groep heeft samengesteld, waaruit iedere trainer noodgedwongen een gemankeerd elftal moet samenstellen. Ik heb er in mijn columns in het verleden tot in den treure op gewezen en als daar ooit een pijnlijke bevestiging van kwam, was dat tegen het nietige Excelsior. Alle manco’s werden aangetoond. Om kort de belangrijkste te herhalen: te weinig snelheid in de verdediging, een irritant stroperige opbouw, middenvelders die te weinig creëren en een linkerkant die al jaren volledig disfunctioneert.

Dit zijn zaken die de technische leiding zich mag aantrekken. In de selectie zit geen snelle centrale verdediger zoals in het verleden Kalas, waardoor de verdediging minder kwetsbaar zou zijn ten opzichte van snelle, wendbare aanvallers. Verder beschikt Vitesse al jarenlang niet over een fatsoenlijke linksbenige linksback. Helemaal uit Japan is de peperdure Ota gehaald, maar hij is een ware aanfluiting op die plek. De scouts die hem hebben aanbevolen, moeten zich diep schamen. Trainer Fraser moet de Japanner nu volledig en definitief afserveren.

Een linksbuiten die de achterlijn haalt en goede voorzetten geeft, is er ook al niet. Vitesse heeft met Nathan en Tighadouini twee identieke types in huis gehaald: rechtsbenig en alsmaar naar binnen trekkend met weinig tot geen rendement.

Dan de eigen jeugd. Vorig jaar meldde de Vitesseleiding met veel klaroengeschal dat vijf spelers uit de Academie gingen doorstromen naar de eerste selectie. Ook ik vond dat een goede ontwikkeling, maar ik moet voorlopig vaststellen dat geen van hen zich al heeft ontwikkeld tot een volwaardige eerste elftalspeler. Van Bergen is teruggevallen en moet eerst maar eens veel minuten gaan maken in Jong Vitesse. Koryan stond tegen Excelsior voor het eerst in de basis en deed het in dit falende team niet eens zo slecht, dus verdient nog wel een kans. Osman, Lelieveld en Oude Kotte komen voorlopig niet verder dan Jong Vitesse. Ik zie dit team nooit spelen, maar dat het zeer wisselvallig presteert, pleit niet in het voordeel van deze spelers.

Nog even twee tactische ergernissen. Waarom wacht Room vaak zo lang met zijn spelhervattingen? En waarom trekt het hele elftal van Vitesse zich bij corners terug in het eigen strafschopgebied? Houd twee man bij de middenlijn, dan bind je drie tegenstanders. Het strafschopgebied is dan ook niet zo overvol, wat het voor een keeper gemakkelijker maakt om van zijn lijn te komen en ballen te plukken of weg te boksen. Als hij dat tenminste durft. Bij Room is dat na al die jaren nog steeds niet het geval, zijn enige zwakke punt.

Wat moet er nu gebeuren? Om te beginnen: terug naar eenvoud en logica, rekening houdend met de beperkingen die er helaas binnen deze selectie zijn. Dat betekent 4-4-2 gaan spelen en de vier middenvelders afgebakende taken geven. Vervolgens in de winterstop in ieder geval een goede linksback en een echte linksbuiten halen en Qazaishvili terugroepen uit Polen. Bij Legia Warschau zit hij op de bank, terwijl hij in Arnhem van nut kan zijn. Hij kan tussen de linies spelen, trekt twee of drie tegenstanders naar zich toe en creëert dus ruimte en is per seizoen goed voor een stuk of tien doelpunten.

Er is hoe dan ook versterking nodig. Als deze bizar slechte wedstrijd dat de technische leiding eindelijk heeft doen beseffen, is die toch nog ergens goed voor geweest.

Vitesse-Excelsior 2-2

Faik 0-1, 14. Faik 0-2, 25. Van Wolfswinkel 1-2, 73. Tighadouini 2-2.

27/11/2016
Hans Witjes

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 01 Dec 2016, 10:55

Goed stuk over een treurige wedstrijd
Image ImageImage

Image

mark1984
+100 posts