Newcastle away – Pints, auto’s schudden en Geordie wijven

Past jouw topic over Vitesse nergens tussen, plaats hem dan hier
Informer
Redactie
Redactie
Status: Offline

Unread postby Informer » 04 Aug 2016

Onze groep verzamelt zich om 11.15 uur op Arnhem Centraal om de trein te pakken naar Schiphol. Een groepskaartje wordt geregeld (iemand krijgt nog een 10tje van mij?) en we ouwehoeren nog wat. Twee jongens hebben tot diep in de nacht doorgewerkt om een verassing voor de rest af te krijgen. Nadat iedereen zo ongeveer binnen is wordt de verassing tevoorschijn gehaald: een nieuw VAK212 doek. De reacties spreken voor zich; het resultaat mag er zijn en met dit doek kunnen we VAK212 met trots presenteren in Engeland.

Nadat de nodige alcoholische versnaperingen zijn gehaald is het tijd om de trein in te gaan. De sfeer zit er al direct goed in wanneer de ho(oooooooo)fdconducteur onze coupé inkomt om de kaartjes te controleren. De beste man had de werkdag van zijn leven en verliet de coupé met een diepe buiging voor ons.

Eenmaal op Schiphol aangekomen komt iedereen, verbazingwekkend, zonder problemen de douane door en is het tijd om naar de kroeg te gaan. Toeval of niet, we belanden in Murphy’s waar alvast gewend wordt aan het formaat bier in Engeland. Een aantal halve liters later verlaten wij de kroeg om onze weg te vervolgen naar onze eindbestemming: Newcastle.

Eenmaal aangekomen checken we in bij het hostel en droppen onze spullen op de kamers om ons daarna te voegen bij de groep die al een vlucht eerder had genomen.

‘Will Grigg’s on fire’ schalt door de bar heen, mensen staan op de tafel te dansen, te springen en de barvrouw wordt gek. Ik ga nu niet alle verhalen opschrijven die we daarna in de BierKeller en andere pubs hebben meegemaakt. Maar het plafond kwam naar beneden, de pints werden literpullen en de vrouwen heter. Tot zover dag 1. Meer kan ik me er overigens ook niet van herinneren..

08.00 uur Matchday! Is het Matchday? Rot op met je Matchday. Ik heb het gevoel alsof de Eusebius op m’n hoofd is gevallen en van de dorst de Rijn wel leeg kan drinken. Maar goed, een Engels ontbijtje doet wonderen (al schijnt die in het Hostel belabberd slecht te zijn geweest).

Samen met de Youth zoeken we een pub op om de pre match drinking session te vervolgen. We belanden bij Rosie’s Pub welke al snel wordt omgetoverd tot een Ernemse vesting. De vlaggen hangen buiten, Ernem till I die is tot in de wijde omtrek te horen en het bier vloeit rijkelijk. Wanneer er een auto met lekkere wijven voorbij rijdt, moesten we toch even de vering van de auto checken. Fijn dat naast de auto, ook de voorbumpers van de Geordies goed mee schudde. Na een tijd worden we door de politie verzocht om binnen ons biertje op te drinken en ons dan langzamerhand te begeven naar het stadion.

Onderweg naar het stadion wordt nog even een mooie groepsfoto gemaakt en lopen we verder in een stoet naar het stadion. Het galmde lekker onder de daken van de tribunes dus Newcastle wist dat Ernem eraan kwam!

De wedstrijd:

Newcastle scoorde drie keer, Vitesse scoorde twee keer, het was warm, er was bier, rare stewards, Ricky maakte zijn debuut en ‘we are fucking shit’.

Tot zover het verslag van de wedstrijd.

Nadat we de onderbreking van het publeven hadden gehad konden we weer terug naar waar we gebleven waren: bier drinken en kut roepen.

Het werd weer een avondje voor in de boeken. Vrouwen werden geregeld, de Bier Keller stond weer op zijn kop en er werd gefeest tot in de late uurtjes. Het personeel van het hostel zal blij zijn geweest dat onze trip er bijna op zat en één iemand mocht zelfs een andere slaapplek zoeken voor die nacht…

Op de terugweg was iedereen vanzelfsprekend een stuk rustiger dan op de heenweg. Het bier eiste zijn tol, maar dat was het meer dan waard!

Vol met mooie herinneringen toog iedereen huiswaarts. Van dit soort tripjes wordt het groepsgevoel alleen maar sterker en als deze beleving wordt vastgehouden voor de rest van het seizoen, dan wordt dit een heel mooi jaar!

Newcastle bedankt voor je bier, voor je katers, voor je Geordie wijven en voor de wc neger.

Maar bovenal; bedankt VAK212 voor dit onvergetelijke tripje! Ik heb heimwee.

Bron: Vak212.nl

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool
Status: Offline

Unread postby nikos demis santi » 04 Aug 2016

toch wel leuk hoor .goed gedaan jongens

Return to “Algemeen”