Vitesse doet aangifte tegen aanstichters discriminatie Onana

Past jouw topic over Vitesse nergens tussen, plaats hem dan hier
Jeff
+100 posts
+100 posts
Status: Offline

Vitesse doet aangifte tegen aanstichters discriminatie Onana

Unread postby Jeff » 21 Feb 2017, 13:24

Vitesse gaat aangifte doen tegen een deel van de fans van de Arnhemmers die zondag in het thuisduel met Ajax (0-1) 'apengeluiden' maakte in de richting van doelman André Onana van de Amsterdammers.
Aanleiding is een filmpje dat maandag op YouTube werd gezet. In de video zijn apengeluiden te horen uit het vak achter het doel van Onana, het vak waar de harde kern van Vitesse zit. Het gedeelte met de geluiden is inmiddels verwijderd, maar de KNVB en Vitesse hebben de beelden in hun bezit.

De club verzoekt de daders zich te melden én supporters die getuigen zijn geweest van het voorval zich te melden bij Vitesse. In een reactie op de website distantieert Vitesse zich dinsdag van het 'wangedrag'. "Vitesse heeft met afschuw kennisgenomen van een filmpje op internet waaruit blijkt dat enkele personen zich na afloop van de wedstrijd tegen Ajax verbaal hebben misdragen", schrijft de club.

Algemeen directeur Joost de Wit reageert geschokt. "Vitesse, met een selectie met verschillende culturen, weet hoe dergelijk gedrag bij de spelers binnen kan komen."

Supporters Vitesse maken 'apengeluiden' richting keeper Onana Supporters Vitesse maken 'apengeluiden' richting keeper Onana
"Het is de club er alles aan gelegen om de aanstichters middels videobeelden te achterhalen en we hebben daartoe een onderzoek ingesteld. Vitesse is reeds met de KNVB in contact om samen dit gedrag de kop in te drukken."

Een woordvoerder van Ajax sprak dinsdag in De Telegraaf schande van de beelden met de apengeluiden. "Dit is een walgelijk filmpje, natuurlijk. En kwetsend, niet alleen voor André Onana. Maar ook voor alle andere donkere mensen op het veld en in het stadion."

KNVB
De KNVB kondigde eerder op dinsdag al aan dat de bond in gesprek gaat met Vitesse "Racisme hoort niet in het stadion thuis en moet worden aangepakt", schreef de KNVB op Twitter. "De KNVB zoekt contact met Vitesse om maatregelen te bespreken."

Het is nog niet bekend of er een onderzoek wordt ingesteld naar het gedrag van een deel van Vitesse-supporters. De KNVB wacht nog op de rapportages van de clubs en de scheidsrechters, die uiterlijk dinsdag moeten worden ingeleverd.

"Rapportages van clubs en deze beelden worden voorgelegd aan de aanklager, die de aard en inhoud bestudeert en een onderzoek kan instellen", aldus de KNVB.

Bazoer

ADO Den Haag kreeg vorig jaar maart een boete van 10.000 euro (waarvan 5.000 euro voorwaardelijk) vanwege racistische spreekkoren in de thuiswedstrijd tegen Ajax op 17 januari 2016. Een deel van de fans van de Haagse Eredivisieclub maakte toen apengeluiden in de richting van Ajax-middenvelder Riechedly Bazoer.

Op basis van camerabeelden identificeerde ADO 21 daders. Zij kregen allemaal een landelijk stadionverbod opgelegd.

Bron: Nu.nl

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 21 Feb 2017, 14:25

Haal je de bekerfinale moet je thuis voor de buis zitten omdat je zo nodig oeoeoeoeoeoe wilde roepen... Dan ben je echt een enorme domme lul

Botje
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Botje » 21 Feb 2017, 14:51

Ik hoor om de 2 weken "het zijn de homo's Yes Yes "

fatih terim
+50 posts
+50 posts

Unread postby fatih terim » 21 Feb 2017, 17:02

dit was gewoon de versnelde versie vd Ijslandse Haka

Lexie
Since 1892
Since 1892
Status: Online

Unread postby Lexie » 21 Feb 2017, 18:23

Gebeurt regelmatig. En niet alleen hier. Maar als ze hier supporters kunnen naaien, staan ze in de rij. Overigens vind ik dat apengeluiden maken fakking triest, dat dan weer wel. (N)
Image ImageImage

Image

Botje
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Botje » 21 Feb 2017, 19:59

Volgens mij deden ze gewoon een uil na.

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 22 Feb 2017, 06:20

Botje wrote:Volgens mij deden ze gewoon een uil na.

Ja dat was het _O- _O- _O- _O- motte niet zo janken .zijn ergere dingen waar ze beeter meer tijd aan kunnen besteden dan aan zo'n bananen plukker

Jeff
+100 posts
+100 posts

Unread postby Jeff » 23 Feb 2017, 15:08

nikos demis santi wrote:

Ja dat was het _O- _O- _O- _O- motte niet zo janken .zijn ergere dingen waar ze beeter meer tijd aan kunnen besteden dan aan zo'n bananen plukker

Ze besteden geen aandacht aan de "bananenplukker", maar aan die gasten die zo treurig zijn om oerwoud geluiden te maken. Waarschijnlijk staan we er anders in, maar ik vind dat Vitesse dit erg goed aanpakt. Racisme hoort niet.

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 23 Feb 2017, 20:04

Jeff wrote:
nikos demis santi wrote:

Ze besteden geen aandacht aan de "bananenplukker", maar aan die gasten die zo treurig zijn om oerwoud geluiden te maken. Waarschijnlijk staan we er anders in, maar ik vind dat Vitesse dit erg goed aanpakt. Racisme hoort niet.
_O-zielig pis ventje.auslanders rauws speciaal voor Jeffrey linkse rakker :lang leven de nvu.optyfen met die buitenlanders niks racist.gewoon de waarheid.beeter dat soort ventjes als jou.ons rassen sterf over 100 jaar uit.mensen als jij maak niet uit jij hat.dus beeter een moslim kunnen weekend. Professor Jeffrey met je interessante teksten hier

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 24 Feb 2017, 18:10

Vitesse kan beter de aandacht op andere zaken richten dan het naaien van supporters.
Image ImageImage

Image

Jeff
+100 posts
+100 posts

Unread postby Jeff » 28 Feb 2017, 16:51

nikos demis santi wrote:
Jeff wrote:
nikos demis santi wrote:Ja dat was het _O- _O- _O- _O- motte niet zo janken .zijn ergere dingen waar ze beeter meer tijd aan kunnen besteden dan aan zo'n bananen plukker

_O-zielig pis ventje.auslanders rauws speciaal voor Jeffrey linkse rakker :lang leven de nvu.optyfen met die buitenlanders niks racist.gewoon de waarheid.beeter dat soort ventjes als jou.ons rassen sterf over 100 jaar uit.mensen als jij maak niet uit jij hat.dus beeter een moslim kunnen weekend. Professor Jeffrey met je interessante teksten hier

Het is dat ik de helft weer niet kan lezen, anders wat ik er op ingegaan. Ik zal me niet meer mengen wanneer jij weer de racist uithangt, leven en laten leven enzo.

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 01 Mar 2017, 05:30

:respect:

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 01 Mar 2017, 16:34

En nu lief zijn