Eredivisie

Voetbal en andere sporten uit het binnen- en buitenland
Jeff
+100 posts
+100 posts
Status: Offline

Eredivisie 2016/2017

Unread postby Jeff » 19 Oct 2016, 19:20

Velpenaar wrote:Tering wat is die Schaars goed zeg, die kwam zelfs bij Allach smeken of hij hier mocht voetballen.
Mo had liever een kut dwerg, een schopnegert en een kk nekker. _O-

Niet "had liever", maar "had al". Ondanks dat hadden we er goed aan gedaan om hem binnen te halen. Dan maar een sterkere bank.

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 21 Nov 2016, 12:31

Supporters: praat mee over nieuwe competities

Voetbalsupporters worden betrokken bij de studie naar mogelijke vernieuwingen in de Nederlandse Eredivisie, Jupiler League en de KNVB Beker. Via een online-enquête kunnen voetbalsupporters hun mening geven over verschillende aspecten van de competities. Van de aanvangsdatum van de competitie tot aan opzet van de play-offs. Van het aantal teams in de competities, tot aan de wijze waarop de Europese tickets moeten verdeeld.

De resultaten vormen een belangrijk onderdeel in de studie om de Nederlandse competities te verbeteren. Iedereen die wil, kan door middel van de enquête (zie link onderaan dit artikel) zijn stem over de Nederlandse competities laten horen.

Nederlandse competities onder de loep

Ontwikkelingen die voetballers beter maken, Nederlandse clubs naar een hoger niveau tillen en meer spannende wedstrijden voortbrengen. Dat is de ambitie waarmee de huidige competities onder de loep worden genomen. In deze zoektocht naar verbeteringen in onze competities wordt het Nederlandse voetballandschap nadrukkelijk betrokken. Alle clubs, maar ook supporterscollectieven, (oud-)voetballers, voetbaljournalisten en overheden leveren een bijdrage.

De studie resulteert in een advies voor de Algemene Vergadering Betaald Voetbal in mei 2017. Op die vergadering stemmen de betaald voetbalclubs over eventuele vernieuwingen van de competities in het Nederlandse voetbal. De studie is een initiatief dat van de voetbalbond (KNVB), Eredivisie (ECV), Jupiler League (CED), de spelersraad (CSR) en trainer-coaches (CBV).

SUPPORTERSONDERZOEK VERNIEUWING COMPETITIES
Neem hieronder deel aan het supportersonderzoek.

http://diy.smartallies.nl/s/581b49c7f2b75

http://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetb ... ompetities

VA1892

Unread postby VA1892 » 21 Nov 2016, 12:39

Ja afschaffen die kut playoffs.

Damion
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Damion » 22 Nov 2016, 21:36

Die play offs zorgen ervoor dat de competitie in elk geval spannend blijft tot de laatste speelronde.
In de jaren dat ze er niet waren, speelde minimaal 50% van de clubs de laatste 5 a 6 speelrondes nergens meer voor, met als gevolg dat ze er met de pet naar gooiden en de hele slot van de competitieverloop en de uiteindelijke ranking verstierden.
Dus toch maar handhaven tot er een beter competitie alternatief is.

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 23 Nov 2016, 14:19

Daar zit zeker wat in
Image ImageImage

Image

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 26 Nov 2016, 01:18

Hoop dat wij er wat aan hebben dit seizoen.blij dat het Er dan is

matthi
Member +
Member +

Unread postby matthi » 26 Nov 2016, 15:42

geloof vanaf volgend seizoen al 1 plek minder in Europa League.

Gerry76

Unread postby Gerry76 » 26 Nov 2016, 20:15

Play-Offs moet je inderdaad gewoon afschaffen. Lekker belangrijk die spanning, je moet gewoon de clubs die over een heel seizoen het beste presteerden een ticket geven voor de Europa League. Nu heb je kans dat een club die zeer wisselvallig presteerd 8e wordt en in een goede flow 2 potjes play-offs wint en Europees voetbal haalt. Die hebben daar ook niets te zoeken, en liggen er al na de eerste voorronde uit. Zo houden we op den duur helemaal geen plekken meer over.

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 27 Nov 2016, 15:57

Zit ook wat in. Maar dat alle clubs er tot het laatst voor gaan is ook wel wat
Image ImageImage

Image

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 28 Dec 2016, 06:33

Dat Heerenveen haalt me ook ff een stunt uit zeg, die huren die Odengaard van Real Madrid voor anderhalf jaar...

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 28 Dec 2016, 06:56

Doen ze goed
Image ImageImage

Image

Botje
Forum oldschool
Forum oldschool
Status: Online

Unread postby Botje » 28 Dec 2016, 08:44

Rooie wrote:Dat Heerenveen haalt me ook ff een stunt uit zeg, die huren die Odengaard van Real Madrid voor anderhalf jaar...

Goeie ontwikkeling, Assaidi naar Twente, misschien Buttplug weer in Arnhem.
Krikt het niveau weer iets op.

The Fixer
Moderator
Moderator

Unread postby The Fixer » 06 Jan 2017, 19:03

KNVB-directeur: eredivisie beter met twee clubs minder

Zestien clubs in de eredivisie en aan het einde van elk seizoen een titelstrijd tussen de bovenste zes clubs. Dat is de voorkeur van Gijs de Jong, de belangrijkste kandidaat voor de vacante positie van directeur betaald voetbal bij de KNVB.

Image

De aantrekkingskracht van de eredivisie is het meest gebaat bij een afslanking naar zestien clubs. De competitie zou daarbij elk seizoen moeten worden afgesloten met een titelstrijd tussen de bovenste zes clubs. Dat zegt operationeel directeur van de KNVB Gijs de Jong – tevens belangrijkste kandidaat voor de vacante positie van directeur betaald voetbal – in gesprek met NRC.

Al vijftig jaar spelen achttien clubs in de hoogste Nederlandse voetbalcompetitie. Als onderdeel van een brede analyse en herinrichting van het Nederlands voetbal wordt momenteel ook de opzet van de eredivisie herzien. De profclubs (eredivisie en eerste divisie) stemmen daar uiteindelijk zelf over in de Algemene Vergadering Betaald Voetbal van de KNVB, naar verwachting in mei dit jaar.

„Meer topwedstrijden is het doel”, zegt De Jong. „Meer spanning, meer weerstand. Daar worden spelers beter van en de aantrekkingskracht gaat omhoog. Veel mensen hechten aan het huidige model [achttien clubs en 34 speelronden]. We hebben niet de luxe om zonder argumenten aan het verleden vast te houden.”

In het KNVB-project ‘Optimalisatie competitiestructuur’ worden momenteel 24 verschillende competitiestructuren onderzocht die naar boven zijn gekomen in gespreksrondes met clubs, spelers, sponsors, media, wetenschappers, lokale autoriteiten en supporters. De varianten die uitgewerkt worden zijn volgens De Jong de modellen met achttien en zestien clubs. „Mijn voorkeur heeft de variant met zestien clubs, waarbij de top-zes na februari om het kampioenschap gaat spelen. Een variant kan zijn dat de onderste zes strijden om handhaving in de eredivisie. De middelste vier maken dan bijvoorbeeld nog kans op een Europees ticket.”

Ook bondscoach Blind wil meer Ajax-Feyenoord

Bondscoach Danny Blind sprak zich in een interview in het Algemeen Dagblad recent als voorstander uit van een andere eredivisie-opzet. „Kom tot een eredivisie met vier keer Ajax-Feyenoord. Ik ben voor!”

Het is volgens De Jong niet de bedoeling dat in de eredivisie alle clubs elkaar vier keer per jaar treffen. „Veel mensen denken daarbij aan het Schotse model”, zegt De Jong. Ofwel: tien clubs die elk vier keer tegen elkaar spelen. „Maar dat is geen optie. Niemand zegt terug naar tien clubs, niemand zegt uitbreiden naar twintig. Maar we moeten ook niet zelfgenoegzaam zijn en zeggen dat het allemaal goed is zoals het nu gaat.”

In het voorjaar moet er een uitgewerkt voorstel liggen dat ter stemming gebracht wordt in de Algemene Vergadering Betaald Voetbal op 30 mei. „Liefst unaniem, maar we gaan voor een grote meerderheid.” Op zijn vroegst in het seizoen 2018/19 zal de eredivisie aangepast zijn. „Daarbij geldt natuurlijk: hoe ingrijpender, hoe langer het duurt. Ik ben erg gecharmeerd van het model dat nu in Denemarken is ingevoerd, met veertien clubs die een volle competitie spelen waarna de top zes om het kampioenschap strijdt. Maar van achttien naar veertien clubs gaat te veel weerstand geven, dat proef je wel bij de clubs.”

Gijs de Jong is operationeel directeur betaald voetbal en verantwoordelijk voor competitiezaken. Hij was dit najaar de beoogde opvolger van Bert van Oostveen, die afgelopen augustus opstapte als directievoorzitter.

De Jongs benoeming werd echter opgeschort omdat de clubs de procedure niet transparant vonden. Hij geldt nog wel steeds als de belangrijkste kandidaat voor de hoogste functie bij de KNVB. Daarover wordt ook naar verwachting dit voorjaar besloten.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/05/kn ... 3-a1539892

MikeH

Unread postby MikeH » 06 Jan 2017, 19:15

Dit is de persoonlijke mening van Gijs de Jong.

Hij praat over dit idee alsof er geen enkel nadeel aan zit en de veronderstelde voordelen onomstotelijk bewezen zijn. De goede resultaten uit het verleden kwamen ook compleet uit het niets. Met name de EK titels van PSV en het Nederlands Elftal in 1988. Het Nederlands voetbal zat in een diep dal, drie toernooien oprij werden gemist en ook de clubprestaties op Europees gebied waren dramatisch in de vooraf, Nederland stond in 1986 nog 19e op de Europese ranglijst. Verder lijkt De Jong in de waan te leven dat het mogelijk zou zijn om de grote verschillen met de Europese top te kunnen compenseren. Wellicht kun je het voor een heel klein deel compenseren, maar het zet zeker geen zoden aan de dijk.

Een nadeel zit al direct in de inkrimping. Het gaat hier niet om amateurverenigingen, als je als club in de Eerste Divisie speelt in plaats van de Eredivisie zal je dat zo'n 60% aan inkomsten schelen (minder toeschouwers, lagere prijzen voor tickets, lagere sponsorkosten, lagere TV gelden, om maar wat te noemen). Dat gaat om miljoenen euro's en voor sommige clubs zit het zelfs rond de 10 miljoen aan inkomsten die ze mis lopen. Een mooie ontwikkeling die we de laatste 10-20 jaar in het betaald voetbal hebben gezien is dat clubs massaal hun stadions hebben uitgebreid. Komt bij dat met zo'n competitieopzet de minder fanatieke supporters van clubs die wel in de Eredivisie spelen mogelijk gaan kiezen voor een halve seizoenkaart als de finale poule van start gaat.

Een andere rechttoe rechtaan nadeel is: minder teams = minder spelers. Als er minder clubs in de Eredivisie spelen, kunnen er minder spelers ervaring opdoen op dat niveau. De clubs die beloftenteams in de Eerste Divisie hebben spelen kunnen kun spelers plaatsen in hun tweede elftal. Dat kan en gebeurt nu ook al meer bij een Eredivisie met minder teams is er ook geen ruimte om die spelers in de Eredivisie te laten spelen.

Botje
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Botje » 06 Jan 2017, 22:42

Speel nog liever eerste of tweede divisie dan zo'n gedrocht.
Onbekend maakt onbemind, maar het blijft een dikke NEE, ook al zouden we hierdoor eerder de schaal binnenharken.

Rem
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rem » 10 Jan 2017, 01:02

Ødegaard van Real Madrid naar Heerenveen. Dat was altijd een -10 (wonderkind) in FM. Ben wel benieuwd of hij echt zo bizar goed is als men beweerd.

Juffie
Toe dan!
Toe dan!

Unread postby Juffie » 12 Jan 2017, 17:33

Gelukkig begint het weer. (L)

Jeff
+100 posts
+100 posts

Unread postby Jeff » 03 Feb 2017, 16:33

Aleksei Korotaev investeerde vorige week een behoorlijk bedrag in Roda JC. De Zwitserse investeerder gaf vrijdag voor het eerst een persconferentie in Kerkrade en liet over zijn ambities geen misverstand bestaan. Binnen vijf jaar moet er Champions Leaguevoetbal gespeeld worden in Kerkrade.

“Ik moet voorzichtig zijn, want ik wil niet te veel druk op de ploeg leggen, maar ik ben wel ambitieus. Over vijf jaar zou ik Champions League willen spelen met Roda JC”, sprak Korotaev zijn ambities uit. “Ik hoop nog vijftig jaar verbonden aan de club te zijn. Ik wil dit project op de lange termijn ontwikkelen, dit is niet voor twee of drie jaar.”

“Belangrijkste argument om in Roda te investeren? Veel dingen. Nogmaals: de mensen, het feit dat ze naar het niveau willen waarvan ik verwacht dat de club komt. Ze zijn gemotiveerd en willen ook het hoogst mogelijke realiseren: Champions League”, stelt de Zwitserse investeerder. “Het is een droom die uitkomt. Ik ben vereerd en wil graag iedereen bedanken. Ik ben er klaar voor.”

Bron: www.voetbalzone.nl

Jeff
+100 posts
+100 posts

Unread postby Jeff » 03 Feb 2017, 16:35

Herkenbaar. :yes:

sovjet henk
Member +
Member +

Unread postby sovjet henk » 03 Feb 2017, 16:41

Give me five more years. :X

Rooie
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rooie » 03 Feb 2017, 17:00

Prachtig toch
Anelka in fucking Kerkrade Hahaha

nikos demis santi
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby nikos demis santi » 03 Feb 2017, 20:34

Hahahahah :popcorn:

Lexie
Since 1892
Since 1892

Unread postby Lexie » 03 Feb 2017, 23:51

_O- _O- _O-
Image ImageImage

Image

Rem
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Rem » 04 Feb 2017, 02:41

Altijd grappig die koppen, dit is wat hij zegt

"Roda JC is mijn eerste club. Ik moet voorzichtig zijn, want ik wil niet te veel druk op de ploeg leggen, maar ik ben wel ambitieus. Over vijf jaar zou ik Champions League willen spelen met Roda JC."

En ze maken ervan dat Roda naar de CL moet. Ik hoop in ieder geval voor ze dat ze het geld wat beter besteden als bij ons. _O-
Anelka is wellicht een handige zet, die kan wellicht jongens over halen om in Limburg te willen spelen. Zolang de daar bij Roda goed blijven communiceren met de achterban, en wat meer Nederlanders gaan halen, hoeft het helemaal niet zo slecht te zijn. Ze kunnen ons in ieder geval als voorbeeld nemen hoe het niet moet. :bigsmile:

Botje
Forum oldschool
Forum oldschool

Unread postby Botje » 04 Feb 2017, 06:34

9 niet noemenswaardige nieuwe spelers gehaald.

Return to “Voetbal & Andere Sporten”