WLTDO: VVV Venlo – Vitesse (2012)

Bulldogs archief
Lexie
Since 1892
Since 1892
Status: Offline

WLTDO: VVV Venlo – Vitesse (2012)

Unread postby Lexie » 31 May 2016

WLTDO: VVV Venlo – Vitesse

Door: Bulldog

Zo richting einde van de competitie wordt het steeds moeilijker. We hebben ??n van de beste wedstrijden van het seizoen gezien vorige week tegen AZ, maar alle mogelijkheden staan nog open voor meerdere clubs. Je hebt de categorie die nog de landstitel kan behalen en misschien wel de gevaarlijkste ploegen diegene die tegen degradatie vechten. VVV Venlo valt in die laatste categorie, en gezien de afgelopen wedstrijden zijn er een aantal ploegen die zonder punten uit Venlo zijn weggegaan. Ik zelf denk dus dat we gewoon een zware wedstrijd voor de boeg hebben en dat winnen nog wel eens een probleem kan worden.

Vitesse nog steeds wisselvallig komt nog steeds moeizaam door wedstrijden heen, vaak een goede periode afgewisseld door slecht voetbal waarin een wedstrijd wordt weggegeven. Vanavond is Hofs weer terug en begint in de basis verder, Gio start op de bank en Aborah mag eveneens vanaf de kant toekijken. Gesetteld voor Eredivisie Live ga ik de wedstrijd maar eens bekijken en afwachten of we de drie punten weer mee naar Arnhem kunnen nemen.

De eerste helft zijn het onze jongens die het initiatief nemen en ervoor zorgen dat VVV amper aan voetballen toekomt. De eerste helft is het Vitesse die de wedstrijd bepaalt en op een paar tegenstootjes na heeft VVV niks in te brengen. In de 11e minuut maakt Buttner uit een steekpaas van v Ginkel de 0 ? 1. Niet veel later is in de 26e minuut is het Bony die met een echte spitsengoal (voor de man komend de bal inkoppen) de 0 ? 2 op het scorebord zet. Het is echter tot aan de rust Vitesse die verzuimt om de voorsprong groter te maken.

In de tweede helft is het een totaal andere wedstrijd. Onze jongens komen onder druk te staan en laten zich terugdringen op eigen helft. VVV neemt het heft in handen en overloopt Vitesse wat uiteindelijk in de 52e minuut resulteerde in een 1 ? 2. Vitesse blijft terugzakken, deelt enkele kleine tegenstootjes uit maar moet toezien dat VVV steeds gevaarlijker wordt. De 2 ? 2 hangt in de lucht maar onze jongens weten te ontsnappen. In de 90e minuut is het Hofs die op voorgeven van Havenaar de bal binnen glijdt en de verlossende 1 ? 3 scoort. We hebben drie punten, weer wat dichter bij de play-offs maar wederom was het een wedstrijd met twee gezichten. Voor de rust een dominerend Vitesse die de tegenstander totaal ontregeld en zorgt dat ze niet aan voetballen toekomen. Na de rust een afwachtend Vitesse die overklast wordt door een matig maar fel spelend VVV.

Samenvattend kan ik concluderen;

In deze fase van de competitie zijn de punten het belangrijkst, daarin zijn ze geslaagd. Wat wel zorgen baart is het verschil tussen de eerste en tweede helft. Op deze manier zal het de aankomende weken moeizaam voetballen worden met een hoop frustratie voor de supporters.

Deze wedstrijd een aantal spelers flink door het ijs gezakt zijn door in de tweede helft steken te laten vallen en te ver terugzakten waardoor de aanval beperkt bleef tot een paar counters.

Er naar mijn mening nog steeds geen goed op elkaar ingespeeld team staat, mede door de vele wisselende opstellingen van vd Brom. In deze fase van de competitie zonder blesures moet er naar mijn mening een vaste basis elf staan.

Buttner qua inzet en getoond spel terecht man of the match was.

Bony het doel weer eens gevonden heef. Toch blijft hij een gevaarlijke speler die altijd twee man naar zich toetrekt.

Zondag staat ADO op het programma, na gisteren staan ze wel veilig en hebben niks meer te winnen. Ze zullen zeker een revanche willen voor de verloren bekerwedstrijd. Het zal dus wederom een zware pot worden maar ik denk dat de drie punten ook zondag gewoon in Arnhem blijven. Van VVV kan ik uiteindelijk alleen maar zeggen MISSIE GESLAAGD, WE HEBBEN DRIE PUNTEN.

Bulldog

Image

Return to “WLTDO”