WLTDO: PSV – Vitesse (2012)

Bulldogs archief
Lexie
Since 1892
Since 1892
Status: Offline

WLTDO: PSV – Vitesse (2012)

Unread postby Lexie » 31 May 2016, 21:04

WLTDO: PSV – Vitesse

Door: Bulldog

Na afgelopen zondag die voor mij uit hoogte en dieptepunten bestond kamp ik vooraf met een aantal vragen. Wat voor een systeem gaan we spelen? Is Kashia weer fit? Wat is er met de aanval aan de hand, missen we Bony echt? Komen er nog versterkingen op het middenveld? Weet John de jongens nu wel te motiveren? Kan eigenlijk nog wel even doorgaan, maar wat is nu de realiteit? Ok? we hebben verloren van die nichten uit ODW. Het spel was ronduit slecht en op alle flanken hadden we mankementen. De enige troost van zondag was het anti-nek ontbijt en het eerbetoon aan Theo. Moet ik negatief blijven? Nee, we hebben verloren en helaas tegen aartsvijand nummer 1. Maar ik blijf mijn club steunen en ja ik heb nog steeds goede moed. Het is voetbal en daar heb je nu eenmaal te maken met hoogte en dieptepunten. Tegen PSV ben ik gewoon eerlijk, voor mij zijn zij favoriet voor de landstitel, een puntje in Eindhoven zou al mooi zijn. Je moet gewoon re?el blijven en verder kijken dan alleen deze wedstrijden. Wat voor mij belangrijk is dat er geknokt wordt en dat er verzorgd voetbal op de mat gezet wordt en dan kun je wel eens een wedstrijdje verliezen.

Het goede nieuws is dat Kashia speelt, Reis start op de bank ( begrijpelijk hij is nog niet 100% fit en toch beladen wedstrijd voor hem) verder wordt er wel defensief begonnen maar gelukkig weer met vleugelspelers. Gio en Ibarra misschien liever Vako gezien maar we wachten wel af. De eerste helft begint en wat blijkt de eerste echte kans is voor van Ginkel, lekker uit de startblokken dus. Gaandeweg de eerste helft doen onze jongens niet onder voor het pisvee uit eindhoven. Het voetbal wat zij laten zien is niet echt titelkandidaat waardig. Vitesse stoort vroeg en daar kan het Pisvee niet goed mee omgaan. Eigenlijk is de eerste helft flauw en zetten beide ploegen weinig neer. Alle aanvallen worden afgeweerd maar aanvallend kunnen onze jongens weinig klaarmaken. Tot overmaat van ramp krijgt Pisvee een halve kans en daar valt de 1 ? 0 uit. Shit, maar nog niks aan de hand. Voetballend gezien doen we niks onder en John zal ze in de rust nog wel het een en ander op het hart drukken.

In de tweede helft starten onze jongens aanvallend, onder luid gejoel en gefluit loopt Jonathen zich warm en zal er snel inkomen. Triest volkje daar maarja ik denk dat wij hetzelfde zouden doen, dat is nu eenmaal voetbal. Vitesse wordt sterker en zet Pisvee onder druk, zodanig zelfs dat er een aantal kansen aankomen. Reis valt in en de bom is gelegd, nu nog hopen dat hij tot ontploffing komt. Aanvallend blijven onze jongens drukken en spelen met vlagen Pisvee weg. Echter het geluk ligt niet aan onze zijde maar in Eindhoven. 2 ? 0 zal het nu gebeurt zijn. Nee, vitesse blijft drukken, Van Aanholt erin en even later Havenaar. Onze jongens blijven knokken en zetten een goede pot voetbal neer. Dit wordt beloont door een goal van Havenaar op aangeven van Ibarra. 2 ? 1 het kan nog en het kwam bijna zover echter 1 minuut voor tijd valt de genadeklap 3 ? 1. Het is gebeurt, onverdiend, maar zo zie je maar weer Pisvee krijgt 4 ? 5 kansen en scoort 3 keer. Dat is hetgeen wat je een topploeg maakt en kandidaat voor de landstitel. Echter met wat ik in de tweede helft gezien heb stemt mij gunstig voor de rest van het seizoen. Vechtlust, combinaties, snelle vleugels en met vlagen zeer verzorgd voetbal. Samenvattend kan ik concluderen.

- 4-4-2 is geen systeem voor Vitesse, 4 ? 3 ? 3 met snelle vleugels is beter. Ik wil wel opmerken dat wanneer Bony terug is en hij samen met Reis in de aanval zou spelen het zeer aannemelijk is dat het 4-4-2 systeem nogmaals geprobeerd zal worden.
- De verdediging toch afhankelijk is van Kashia, met vd struik erbij sta je verdedigend goed en kunnen de vleugels van achteruit snel omschakelen. Dit is iets wat met Yassuda minder snel zal gebeuren. Frankie voetbalt meer vooruit.
- Gio gisteren een goede pot speelde, enige irritatie bij hem is dat hij ontzettend veel klaagt en loopt te piepen. Voetbal is een mannensport en hou dat ook zo. Vako is eventueel een goede vervanger voor hem. Al heeft hij gisteren niet verkeerd gespeeld.
- Het middenveld nog iets aanvallender moet worden, Aborah niet tot zijn recht komt. Annan zal bij terugkomst snel zijn plaats weer innemen waardoor van Ginkel ook weer iets meer vooruit kan spelen.
- Pedersen te weinig wedstrijdritme heeft waardoor hij niet laat zien wat hij eigenlijk kan. Gisteren was hij niet scherp. Ik denk dan ook dat zijn toekomst niet bij Vitesse ligt maar dat hij voor een andere club heel waardevol kan zijn. Bony, Reis en Havenaar en eventueel Lieder zullen hem van het veld laten verdwijnen.
- Ibarra gisteren een goede pot speelde, het meeste gevaar kwam van rechts waar zijn versnellingen de tegenstander meerdere malen te kijk zette.
- Zoals onze jongens gisteren speelde, verdienen ze allemaal een voldoende qua inzet en mentaliteit. Met vlagen werd er zeer goed gespeeld, en kwam de tegenstander amper het middenveld over. Dit geeft mij zeker hoop voor aankomende wedstrijden indien zij dit kunnen continueren.

We hebben verloren, ik had dit eigenlijk ingecalculeerd. Echter moet ik constateren dat we gisteren te weinig gekregen hebben. Gelijkspel was op zijn minst verdiend geweest. Maar wil je een topploeg worden dan moet je de weinige kansen die je in het voetbal krijgt wel benutten. Dit doet Pisvee wel en dat maakt ze nu juist een topploeg die wat mij betreft de landstitel gaat halen. Wat Reis betreft die komt er wel, wat er gisteren in Eindhoven gebeuren zal in deze situatie in elk stadion gebeuren ( ik praat het niet goed ). Ik denk dat dit hem moreel alleen maar sterker maakt en vertrouwen geeft. Het zal dan ook niet lang duren voordat hij zijn eerste competitiedoelpunt maakt in Vitesse dienst. Ik zelf gok aanstaande dinsdag tegen Hoerenveen.

Bulldog

Image

Return to “WLTDO”