Olivier Smit (Commercieel Directeur)

The Fixer
Moderator
Moderator
Status: Offline

Olivier Smit (Commercieel Directeur)

Unread postby The Fixer » 18 Jul 2017, 04:01

Olivier Smit commercieel directeur Vitesse

Image

Olivier Smit komt per 1 september de organisatie van Vitesse versterken. Smit wordt als commercieel directeur verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten en inkomstenstromen. Smit komt over van de KNSB en treedt als directielid ook toe tot het Management Team van Arnhems trots.

Smit is geen onbekende in de sport. Zo was hij de afgelopen 2,5 jaar bij de KNSB verantwoordelijk voor het realiseren van een nieuwe zakelijke afdeling en het ontwikkelen van een commerciële visie. Dit heeft geresulteerd in een nieuw commercieel model dat bij moet dragen aan de duurzame inrichting van de toekomst van de schaatssport.

Daarnaast was de 41-jarige Smit onder andere Group Sponsorship manager voor ABN AMRO en later voor RBS in de Verenigde Staten. Smit was voorheen ook directeur Marketing en Fundraising bij Unicef waar hij onder andere leiding gaf aan de strategische richting en de implementatie van een marktgerichte organisatie. Verder bekleedde hij diverse managementfuncties bij ABN Amro Bank en Hilton Hotels in binnen- en buitenland.

Smit over zijn transfer: "De afgelopen jaren heb ik met veel energie gewerkt aan de duurzame inrichting van de schaatssport. Nu die visie staat en geïmplementeerd wordt, ben ik klaar voor een nieuwe uitdaging. Ik heb Vitesse leren kennen als een zeer mooie club met veel ambitie en potentie. Ik heb enorm veel zin om daar met mijn ervaring, drive en netwerk aan bij te dragen. Ik kijk er naar uit om samen met het team, de supporters, de club en alle partners van Vitesse hier verder invulling aan te geven.

Algemeen directeur Joost de Wit over de commercieel directeur: "We hebben op voetbaltechnisch vlak flinke stappen gezet, met als hoogtepunt het winnen van de beker. We willen met Vitesse de volgende slag maken en die bestaat uit het worden van een stabiele voetbalclub die in de top van de Eredivisie speelt en jaarlijks om Europees voetbal strijdt. Om de organisatie hier zo optimaal mogelijk op in te richten, is het aanstellen van een commercieel directeur belangrijk. Met Olivier halen we een ervaren collega in huis. Hij heeft zijn sporen binnen en buiten de sport verdiend en neemt een groot netwerk met zich mee."

Per 1 september gaat de directie van Vitesse bestaan uit Joost de Wit (algemeen directeur), Mo Allach (technisch directeur) en Olivier Smit (commercieel directeur).

https://www.vitesse.nl/nl/nieuws/detail ... ur-vitesse

Rem
Forum oldschool
Forum oldschool
Status: Offline

Unread postby Rem » 18 Jul 2017, 05:30

Komt op een gunstig moment binnen net nadat we een nieuwe hoofdsponsor hebben. Ik geloof dat de inkomsten nogsteeds lager zijn als voor de Russische overname, dus er valt nog wel wat te winnen op commercieel vlak.

Return to “Organisatie”